View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av pickaboo Vis innlegg
Forumet er lite ideelt ( dessverre ) hvis man :

1: Ikke er spesiellt mottagelig for kritikk.
2: Det man skriver i farta er åpent for å feiltolkes.
3: Ikke ønsker å bruke kildehenvisninger. Dette skal gjerne attpåtil absolutt ikke være noe youtubeklipp, nei helst faglig dokumentert fra professor eller høyt rangert hold.
4: Det blir litt oppfølging fra punkt 1, men hvis man kommer med motsvar/krangler/tilsvar på svar man føler å si hadde lite sammenheng opp imot det du selv har skrevet / spurt om råd . Ja, da kommer det ofte an på HVEM som kommer med hva videre.

Kan legge til at jeg selv har skrevet mitt siste innlegg og noen gruppemekanismer her inne som ikke er bra for forumet. En ting er kritisk blikk og annet syn osv, men negativitet, nedlatenhet og sletting av skarpladde retur-kommentarer man kan komme med, fra crewmedlemmer eller admins. Nei... står over.

Ellers er det jo utvilsomt enormt mye kunnskap å hente fra forumet på et generellt grunnlag, så ære være eksistensen av det.
Vis hele sitatet...
Helt enig. En anonym bruker sa det best i en tråd der en gjeng forsøkte å drite ut en bruker for å ha luftet noen filosofiske ideer:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men! Jeg vil si at freak.no absolutt ikke er riktig plass å komme med slike ting.

Ironien over at forumet heter freak er stor, for jeg vet ikke om noe annet forum som er så rigid på hva som er akseptert å skrive. For meg er det ganske kjedelig. Hovedårsaken til at jeg har sluttet å henge her så mye er den åpenlyse gjengmentaliteten som råder, den bitende irettesettelsen og konstante belæringen som kommer haglende. Det startes gjerne av et crewmedlem med et innlegg som har valide poenger, om enn skrevet i en syrlig tone. Men så kommer hordene og hiver seg på, og det utvikler seg til å bli et blindt race om å mest effektfullt slå ned på "den andre". For meg som leser ser jeg visdommen synke og spydigheten stige for hvert nye innlegg som kommer, og hele leseopplevelsen blir veldig lite fruktbar.

Har vært medlem her siden 2002 og sett dette mønsteret alt for ofte for min smak.

Vil bare uttrykke min støtte til deg, siden du blir angrepet fra alle kanter her, så kan jeg prøve å være et medmenneske.

At man, som visse andre her i tråden, svart på hvitt skriver at det noen sier ikke gir mening, at det bare er vås og vissvass og rabling fra ende til annen, at det er uforståelig for alle og enhver, det er så respektløst og idiotisk at det faktisk gjør vondt. Bare for at man selv har en begrenset forståelse av en tekst betyr det ikke at ingen andre kan få noe ut av den. Alt trenger ikke være etablerte sannheter, fastslått med to streker under svaret. Det burde være rom for å fabulere og leke seg med ideer, være litt mer fleksibel på hva man tenker.
Vis hele sitatet...
Det er brukere som TS som gjør at jeg gidder å henge her. Ikke brukere som får kvalitetspoeng til å virke som ett slags virtuelt eple mann kan plassere på pulten til læreren.Greit illustrert av "Glad Drage" i denne tråden. Det er nesten ikke grenser for veslevoksenhet her til tider.