View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Katt Vis innlegg
Det er ikke noe problem å investere i gull på vanlig måte. Du kan sette 100k i gull som du setter de i en aksje eller et hvilket annet fond. Hvorfor ikke investere i gull på en legit og trygg måte istedenfor?

Skal de omsette gullet ditt on the go når du bruker kortet osv. vil det garantert bli endel fordyrende gebyrer og merkelige kurser fra dag til dag om det i det heletatt er legit..
Vis hele sitatet...
Ja mener du å kjøpe gull selv av forhandler eller privatperson og som jeg oppbevarer selv? Greia er at jeg har ikke noe peiling på gull og hva som er rent nok og verdien osv så jeg er redd for å bli lurt og gjøre bomkjøp om jeg skulle begynt å kjøpe gull på Finn.no som jeg selv må kvalitetssjekke.

Glintpay høres helt perfekt ut, vil tro det er mye lettere å få solgt tilbake/løst seg ut fra gullinvesteringen hos dem, enn å selge et 30 år gammelt gullsmykke med god fortjeneste også. Men så har jeg jo lært at det som er for godt til å være sant, er ofte det... Så selvfølgelig er jeg skeptisk til om det er så bra som det fremstår, og om det i det hele tatt er legit eller om de også forsvinner etter noen år og pengene er tapt.

Jeg har vurdert å investere i fond via banken min, men har skjønt at det er risiko for tap med det, som med aksjer, og jeg har egentlig ikke råd til å tape den summen jeg vil investere. Lavere investering vil gi såpass lite verdiøkning at det ikke er noe poeng, mens gull, såvidt jeg har skjønt er en sikker investering som aldri vil miste verdi men bare fortsette å stige(?).