View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av bashfoo Vis innlegg
De som jobber på Oslo Lufthavn (har ikke hatt Gardermoen i navnet siden 2013, og har alltid vært Lufthavn, ikke Flyplass) må som nevnt gjennom en bakgrunnsjekk fra Luftfartstilsynet hvert femte år for å få fornyet ID-kortene sine (og dette er noe den ansatte må betale selv, og det er opp til arbeidsgiver om de vil refundere arbeidstakeren). Dette medfører uttømmende politiattest hver gang (egentlig skal kun uttømmende brukes første gangen, og så vanlig politiattest de neste gangene for å fange opp nye ting som har skjedd siden sist). Politiet sine hunder snuser like mye på ansatte som passasjerer, så det skal mye til å unngå narkohundene, uansett om du jobber på SRA eller CSRA..

Med andre ord, hele denne tråden virker veldig tøvete..
Vis hele sitatet...
Jeg er vel kjent med regelverket, og att periodisk bakgrunnssjekk også har høyre toleranse for brudd enn førstegangs bakgrunnssjekk. Er det du du vil vite så spør meg.

Alle veit hva Gardermoen er, men Oslo Lufthavn kunde vel vare en annen flyplass hvis der fanns en til? Nå heter den Oslo Lufthavn, men i folkemunne sier man ikke att man jobber på Oslo Lufthavn, uten de fleste sier Gardermoen.

Nå burde du sette deg ned på stolen. Jeg har hatt blant annet en lengre samtale med en høyt oppsatt innenfor politiet, en eldre mann. Jeg sier ikke alt jeg fått vite, men etter vi pratet så sa han att han skulle ringe en av politisjefene der ute, og han sa noe i stil med «Så inn i helvete med narko det er på Gardermoen er helt uakseptabelt». Han visste fra før situasjonen, og når jeg forteller att det såg ut som att halve flyplassen var speedet så var han bare tyst. Han visste att det stemte. Ett par måneder senere hadde de tatt blant annet piloter som var ruset. Det jeg kan opplyse om sikkert er att det myndigheter er som mest strenge med og ser meget alvorlig på er hvis noen pilot er påvirket av noe. De bryr seg ikke så verst mye om andre ansatte er smått ruset, hvis jeg leste rett mellom radene. En av artiklene bekrefter att de har hatt piloter på avrusning.

Sitat av Fiskesaus Vis innlegg
Halvparten av Norge er da ikke på dop, for noe bullshit.
Vis hele sitatet...
Vart ute på byen og sett utesteder i Oslo? Det er ikke uvanlig att man teller til 100% blant vektere og personellet på utesteder, unntak finnes her og der. Nå handler denne tråd om flybransjen, men utrulig mange er på dop i Norge.
Sist endret av QuantCat; 15. april 2020 kl. 14:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.