View Single Post
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Fordi i lengden vil Ritalin gi mer depresjon, i tillegg til toleranse og avhengighet. En god tommelfingerregel er at man gir ikke rusmidler til deprimerte mennesker. Folk med ADHD bør heller ikke gå på Ritalin konstant, dere er ikke immun mot de negative sidene av medisinen.
Vis hele sitatet...
Nei selvfølgelig er vi ikke det. Jeg har ikke hatt tilbakefall på depresjon siden jeg startet og jeg skulle likt å se hva som skjer i hjernen min. Og hvorfor jeg evt skulle bli verre etterpå. Det vet vi jo ikke. Jeg sa nei til å mikse det med antidep og angstdempende, for jeg mener at jeg ikke har en angst som kan dempes med medisiner. Jeg vil heller ikke bli et pillemenneske.

Hva tenker du om Aduvanz? Jeg har som sagt ikke nevnt det mer til legen min da jeg er redd for å virke søkende etter rus. Den forrige legen min som skrev ut Ritalin ville at jeg skulle starte med Aduvanz så fort den minste bivirkning kom av Ritalin. At jeg mistet matlyst, og det skjedde, men matlysten går seg til. Jeg nevnte dette til min nye lege og hun utelukker Aduvanz foreløpig.

Så vi får se...

Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Fordi i lengden vil Ritalin gi mer depresjon, i tillegg til toleranse og avhengighet. En god tommelfingerregel er at man gir ikke rusmidler til deprimerte mennesker. Folk med ADHD bør heller ikke gå på Ritalin konstant, dere er ikke immun mot de negative sidene av medisinen.
Vis hele sitatet...
Jeg sporet visst litt av når jeg svarte deg. Ritalin funker ikke som et rusmiddel på meg. Jeg merker ingen avhengighet til medisinen heller. Er ikke slik at jeg står opp og gleder meg til medisinen. Mener du at Ritalin er verre enn Aduvanz når det kommer til langtidsvirkninger?
Sist endret av Dreamliner91; 14. april 2020 kl. 13:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.