View Single Post
Jeg bor midt i Oslo og har 2 ganger opplevd og måtte springe for det jeg vil katerogisere som ransforsøk. En gang fulgte en "farget"(antagelig fra et Afrikansk kontinent)mann etter meg fra minibankterminalen midt i sentrum og hoppet forran meg. En annen gang skjedde det med en tilsvarende person midt på Grønnland. Begge gangene for min del har det skjedd tidlig om morgenen, men det etter at jeg kun har bodd 3 år i Oslo. Damen min har og blitt ranet eksakt like mange ganger. Begge gangene for henne var om kvelden/natten der de nappet vesken fra henne mens hun prøvde og stritte i mot.

Ellers er det langt mer vanlig i mange andre stor byer rundt om i Europa at dette skjer. Det som er vanskelig er og snakke om det politiske aspektet . Jeg er selv en person som sterkt missliker høyre/FRP politikk versus ytterste høyre på verdensbasis. Likevel så tror jeg desverre at problemet skyldes mer enn fattigdom. At Norge har importert et stort problem, da disse menneskene ikke vet om annet en en hverdag fylt med konflikter. Så kan man derfra diskutere om det muligens kan skyldes genetikk selv om det fort blir et svært betent tema.Men finnes noe vitenskapelig dekning for at det kan vise seg og stemme til dels.

Når det er sagt så kjenner jeg flere mennesker fra disse landene som er fantastiske mennesker. Men dette problemet blir vi ikke kvitt, og det vil forværre seg mer og mer i takt med at grensene for disse åpnes.
Sist endret av pipestilk; 12. april 2020 kl. 11:25.