View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du mener altså, at den aksepterte variasjonen av testosteron er for bred. Uten å ha noe medisinsk utdannelse. Det er her du mister troverdighet hos meg.

Jeg mener ikke å avfeie at du føler deg under optimalt, men når legen gir den vurderingen her, så er konklusjonen som hviler på minst mulige ufaglige antagelser at legen har rett.

Det kan være flere grunner til at du føler deg dårlig, kanskje du har en form for Sesongavhengig depresjon eller annen lidelse som resulterer i formen du opplever. Det skal jeg holde meg for å spekulere i da jeg ikke er lege, og jeg vil absolutt anbefale å prøve deg med lege igjen, kanskje en annen en, men vær åpen for at de diagnoserer deg og ikke heng deg opp i nivået av et enkelt hormon i noe så kompleks som menneskekroppen.
Vis hele sitatet...
Men nå skal det jo sies at leger i andre deler av verden har et annet forhold til nedre testosterongrense? Mener du også disse legene har for dårlig medisinsk utdannelse?

Har som Hoan lavt testosteron, men har enda ikke fått noe behandling for symptomene. Var hos endokrinolog i fjor og han sa bare: jeg kan ikke gjøre noe, prøv antidepressiva...

Har prøvd mye forskjellig i snart 10 år, er de seneste to årene jeg har begynt å utforske om det kan være lav testo som er årsaken til mine symptomer.

Skal sies, testosteronnivået mitt er egentlig ikke problemet, fritt testo er, eller rettere sagt skyhøyt nivå av SHBG.
Sist prøve hadde jeg 23 i test og 75 i SBHG, noe som ut ifra hva jeg kan regne ut gir ca 3 i fritt.
Flytter til nytt sted i mai og dermed ny fastlege så tenker jeg tar opp ballen igjen da og ser hva som skjer.