View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hoan19 Vis innlegg
Hehe, vet ikke om du leste mitt ganske lange innlegg litt lenger oppe i tråden? Jeg kom til fastlegen min i en alder av 23 år med lav energi, lav libido, irritabilitet, så og si alle de typiske symptomene å spurte om vi kunne ta en blodprøve å se om det var noe galt

Men jeg har aldri gått inn til en lege å krevd å få testosteron, jeg har som sagt tidligere slitt med alle de typiske symptomene på lav test uten å vite noe som helst om test og hva slags symptomer man kan få av å være i nederste grense.

Det er kun i de senere årene hvor jeg har lært mer om det å kan si at jeg vet en del mer en de fleste legene jeg har vært bort i og snakket med angående dette.
Vis hele sitatet...
Jo jeg har lest innleggene dine, og det jeg stusser på er din tolkning av informasjonen fra lege:
Du fikk beskjed at blodprøvene var fine, testosteron ligger i nedre grense. Du tolker dette som for lavt nivå, det legen egentlig mener er at du er innenfor standardvariasjonen av testoseronnivå.

Dette bekreftes senere når en senere blodprøve viser for høye nivå, som legen også informerer om kan være skadelig for din helse og i verste fall føre til kroniske problemer med hjerte/kar. Der hun sier at verdiene dine er innenfor normalen.

Du henger deg veldig opp i at verdiene er i nedre del av normalen.

Det vi ikke vet noe om er om du har gjort noe andre tiltak for å forbedre situasjonen din, er du fysisk aktiv? Er du ute og sosial? Det er ganske mange andre ting som kunne hjulpet på å øke nivåene dine innenfor normalen uten å ty til medikamenter/hormoner.
Sist endret av Dodecha; 8. april 2020 kl. 18:58.