View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
DWC var nok skyld i at jeg fikk såpass ut av den ene planten ja, men også litt LST i starten. Brukte veldig mye tid på å lese meg opp på hvordan dette skulle gjøres med tanke på PH/PPM, sykdomstegn osv før jeg startet, men måtte bruke mye tid når det var i gang også.
Bare det å få riktig blanding av NPK i næringen var et lite helvete, før jeg fant Lucas formula, som virket bra for meg (brukte General Hydroponics Flora serien med Micro, Grow og Bloom, før jeg gikk over til Lucas med kun Micro og Bloom)
I ettertid ser jeg at en mye større bøtte enn 15 liter hadde vært mye bedre. Mer stabil ph, og sluppet så mye vanning. På det meste drakk den 4,5 liter om dagen, og med absolutt hele bøtten full av røtter, så måtte jeg ph justere og etterfylle morgen og kveld.

Kjører man auto, så kjør lyset på 24/7, så ser man ikke profilen på strømforbruket, og planten får mest mulig lys. En auto har ikke bruk for noe mørke, samme f. hva man finner av "gode" råd på nettet. En auto tåler også fint en del LST, så ikke vær redd for det.
Å finne skikkelig info, var egentlig mitt største problem, for det finnes veldig mange stoners der ute, med sin merkelige form for vitenskap.

Generellt vil mer lys gi mer avkastning. Jeg har bare grodd denne ene planten, så har desverre ikke testet ut mer enn den lampen jeg linket til, men den så ut til å fungere bra i alle fall (gjorde en del undersøkelser ang. spektrum og pris, før jeg satset på denne). Jeg ville personlig gått for noe mer enn 100w med 2-3 planter, men hvor stort utbytte man får av de ekstra watt, er jeg ikke sikker på.