View Single Post
Hei alle ex-stoners/stoners der ute!

Jeg søker hit fordi jeg trenger råd og motivasjon fra dere. Jeg har brukt dette forumet mye, men kun lest. Så dette blir mitt første innlegg.

Jeg har over en periode på tre år nå røyket daglig.
Dette har også vært tre psykisk tunge år for min del med mye tunge hendelser hjemme. Så jeg vi si at weed har "hjulpet" meg terapeutisk da å snakke med psykolog eller sosionom har vært uaktuelt. Men som de sier i motbakke går alt oppover. Det har det gjort for min del også. Ting har roet seg på hjemmebane og jeg føler ikke det samme behovet for å "flykte" fra tankene mine på samme måte lengre. Skjedd har skjedd og jeg har klart å akseptere det.

Nå sliter jeg mer med å slutte fordi jeg syns det rett og slett er så himla digg og jeg har fått inn vaner. Følelsen av å ta seg en J etter arbeidsdagen er helt himmelsk. Det har blitt en alt for vond vane. Det er når jeg er fjern at tankene om å slutte dukker opp, alt virker så lett akkurat da. Men med en gang jeg er edru igjen melder lysten seg.

Jeg ønsker å få et forhold til weed på samme måte som med alkohol. Alkohol drikker jeg kanskje 1-2 ganger i måneden i sosiale settinger hvor formålet er å ha de sosialt og gøy.
Ikke sitte rusa hver eneste ettermiddag alene og flykte fra virkeligheten.

Jeg har i de siste månedene kjent på dårlig motivasjon og livsgnist fordi jeg føler livet ikke byr på så sinnsykt mye bra eller gøy. Misforstå meg rett, jeg har solid utdanning og jobb og et stort sosialt nettverk, men jeg kjenner på følelsen av "er dette alt". Dermed har også kanskje weed blitt en tidstyv for meg for å få tiden til å gå til jeg skal gjøre noe fornuftig igjen.

Jeg har nok innsikt til å se at weeden kan vært grunnen til at jeg føler meg så down, og at jeg må fylle tiden jeg vanligvis er rusa på en annen aktivitet. Det er bare det å komme dit, finne ting jeg liker å drive med og bekjempe den enorme latskapen som er så inngrodd i meg.

Andre faktorer jeg også er opptatt av og tenker mye på er helsa mi, og alle pengene jeg har røyket opp som fint kunne vært en bolig i dag..

Til informasjon har jeg aldri gått inn for å slutte før, fordi jeg tidligere ikke har hatt lyst. Men har hatt "pauser" når jeg har vært på ferier eller helger hos familien. Det som har forundret meg da er at jeg på ferier eller helgebesøk kjenner jeg ikke trangen til å røyke i det hele tatt(?) men når jeg kommer hjem igjen så er det rett ut å ta seg noen trekk. Fryktelig frustrerende.

Tenker at jeg skal teste ut å slutte på dagen fra og med midnatt i dag. Fryktelig spent på svetting/søvn og drømmer fremover.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men ønsker kanskje å møte likesinnede som også ønsker å bli kvitt tidstyven eller få et avslappet forhold til weed.


- På forhånd takk!