View Single Post
Trådstarter
33
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis vil nok ikke hjelpe så mye da, ettersom vi bor i ett land hvor du i 99% av tilfellene ikke aner hva du får og fort kan ende opp med cannabis som gjør deg mer våken, ikke har effekter på smerter og/eller som ikke vil hjelpe mot matlyst i det hele tatt.
Hadde Norge derimot vært mer likt Nederland/Amerika med dispenserier hvor du faktisk kan få akkurat det du trenger så ville jeg forstått det litt bedre.
Nå viser det seg at jeg jo har en kontakt som kan skaffe noe som hjelper mot hans smerter, og uten at jeg kan
påberope meg enorm kunnskap om sorter og strains, så er dette dyrket med smertelindring som mål. Ingen vanlig dealer på gata altså.

Vondt skal vondt fordrive.. De fleste medisiner har bivirkninger, cannabis har også ett hav av negative bivirkninger.
Blir du uvel av tramadol så snakk heller med legen din om det og få noe annet eller feks kvalmestillende om det er det som er problemet. Det har jeg gjort, og alternativet jeg ble gitt fungerte ikke.



Så en mor rusa på cannabis er ett bedre alternativ?
Rus er rus, uansett om det er piller, alkohol, cannabis eller andre ting.
Det er korrekt, rus er rus. Jeg står fremdeles på mitt om at ett moderat cannabisbruk ikke er noe mer skadelig enn ett moderat opiatbruk, heller motsatt. Men det er min mening.
Nå har jeg vel også vært ganske tydelig på at min smertelindring er på kveldstid etter at ungene er i seng, også fordi jeg ikke kan kjøre bil på de tablettene jeg har fått utskrevet. Mannen min er så godt som avholds, så en edru voksen er det alltid her på kvelden i tilfelle noe skulle skje så man må ut. Jeg spiser ikke medisiner hele dagen, på tross av at jeg gjerne kunne hatt behov for det. Der går barnas behov foran mine, men jeg må ha ett og annet avbrekk fra intense smerter døgnet rundt, hvis ikke fungerer jeg hvertfall ikke som hverken en god mor, kone eller arbeidstager.


Cannabis er/kan være avhengighetsskapende... Det å bytte ut en avhengighet med en annen er i de fleste tilfeller bare idiotisk.
Toleransen vil også øke og du vil trenge mer og mer cannabis for å oppnå de samme effektene ved bruk over tid.
Skal du da røyke cannabis hver eneste gang du har vondt
Dette føler jeg at jeg har svart ganske klart på over her. Jeg har vondt 24/7, og må ha ett og annet avbrekk for å fungere i hverdagen. Pr nå tar jeg da Tramadol, i den ratioen jeg tidligere har beskrevet, som jeg ønsker å bytte ut med noe mer naturlig. Å begynne å snakke om avhengighet blir bare for dumt i denne sammenhengen
Vis hele sitatet...
10tegn

Svarene mine havnet inne quotet over og jeg får ikke korrigert det. Håper det gir mening selv om man må åpne sitatet

Forøvrig vil jeg jo si at det ikke var råd _om_ jeg skal prøve alternativ behandling jeg var ute etter, heller om det finnes noen gode råd for _hvordan_.
Jeg er jo veldig overrasket over krisemaksimeringen over sporadisk cannabisbruk vs sporadisk opiatbruk foreskrevet av lege , det var vel det siste jeg forventet å se.
Jeg er voksen og bevisst nok til å ta de valgene som er riktige for meg og mine, og legger derfor ballen død når det gjelder om jeg burde gi gress en sjanse.
Sist endret av Beebob; 18. februar 2020 kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.