View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hadde jo vært hyggelig om crew argumenterte sak, istedenfor å angripe postere.

det regner jeg med at Pi også er enig i
Vis hele sitatet...
Det er måten du angriper saken på som blir kritisert, om enn i skarpe ordelag. Min "pene og høflige" tilnærming hører du jo ikke på. Du insisterer på å beskylde meg for å bagatellisere andre menneskers alvorlige problemer basert på meninger jeg ikke har gitt uttrykk for, og det oppleves egentlig ikke så saklig.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Men jeg har fått frem mitt poeng, så jeg lar det ligge.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, for jeg skjønner fortsatt ikke hva du kritiserer meg for, men whatever. God helg!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Akkurat dette med førerkort tenker jeg ikke særlig på som en faktor ved åpenhet. Javel, så ryker kanskje førerkortet. Men om gevinsten blir et hode som faktisk virker og et nytt og bedre liv så er det kanskje verdt det å reise kollektivt i en periode, eller å gå i regn og motvind eller å stadige måtte sykle opp tunge bratte bakker på vei hjem fra butikken. Det er tross alt lav pris å betale for egen helse.
Vis hele sitatet...
Det er litt forenklet, det også. Kommer du deg hverken til behandling eller på jobb uten førerkort, vil det opplagt forverre situasjonen radikalt. På den andre siden står sikkerheten i trafikken. Det bør gå foran det meste, men det er ikke nødvendigvis så lett å vurdere. Jeg ser at det kan være en vanskelig avveining.

Sitat av Kloakk Vis innlegg
I mitt tilfelle var det nok ikke sånn at hoved diagnosen min ville endret seg, Schizoid er vel en ganske uvanlig personlighetsforstyrrelse og i følge wiki[i] [b]"Schizoid er en lite studert lidelse fordi det sjelden har forekommet.
Vis hele sitatet...
Nei det er klart, det er ikke alle problemer man blir kvitt. Men fikk du den først, ved hjelp av skjemaet? I så fall var det jo ganske treffsikkert. Jeg mente at det er naturlig at den første diagnosen man får gjerne er feil/unøyaktig og basert på mangelfull info, men et sted må man jo starte. Mange virker det som blir pepret med PF'er og angstdiagnoser som liksom til sammen skal forklare det som egentlig ganske lett kan forklares som en normal hjernes reaksjoner på unormale belastninger. Kan bli litt vel teknisk. Har heldigvis aldri blitt utsatt for en sånt teknisk skjematilnærming.

PTSD'en føler jeg er helt bearbeidet.
Vis hele sitatet...
. Tar gjerne imot oppskriften på det, punktvis og med teskje.

Jeg mente selvfølgelig forstå hva jeg opplever og hvordan det føles for nettopp meg, ikke generell kunnskap om andre ting
Vis hele sitatet...
Det var egentlig det jeg mente også. Det er nesten litt skremmende å snakke med noen som forstår meg bedre enn meg. Ikke at det skal så mye til.

Ord. Jeg tror det er en grense for hvor langt ned i kaninhullet man kan gå før veien tilbake lukkes.
Vis hele sitatet...
Burde seriøst stå et skilt ved point of safe return. Jeg kan faktisk datofeste nøyaktig når jeg gikk over den streken.

Sikker litt forskjell, men jeg føler den, jeg hadde en lang periode der jeg tenkte at det er kun de harde og vonde opplevelsene som kan gi selvinnsikt og utvide horisonten, heldigvis, etter mange år med å fornekte meg selv å faktisk gå videre.

Jeg kom til et punkt hvor jeg innså at selvinnsikt ikke er alt og følte jeg hadde vokst til potta på akkurat det punktet, dessuten var jeg blitt såpass godt kjent med meg selv at jeg ikke lenger var redd for å miste den jeg var selv om jeg tillot meg selv å fylle hodet med andre ting enn hvordan mennesker og verden henger sammen og heller delta.
Vis hele sitatet...
Dette her gir mye mening for meg. Nå har ikke jeg noen PF, så det gjelder vel ikke i så stor grad andre menesker for min del. Men det med at man kommer i kontakt med noe virkelig for første gang og så er man redd for å miste det, uansett hvor jævlig det er, om man tillater seg å bli friskere. Tror jeg befinner meg ca akkurat på vippepunktet der nå, kommer meg ikke opp av hullet på noen av sidene.

Stort sett lever jeg helt fint med den viten, men jeg har også dager hvor den innsikten gjør at alt føles så enormt meningsløst.
Vis hele sitatet...
Burde vært religiøs vettu, men det går jo heller ikke når man har tatt den røde pillen. Shouldn't have done that. Should NOT have done that.
Sist endret av *pi; 7. februar 2020 kl. 20:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.