View Single Post
Bra tiltak med denne tråden.

Jeg har alkoholproblemer og har holdt det gående i ti år. Jeg har klart på hengende håret å ha et slags liv, men de siste månedene har jeg møtt veggen. Jeg har klart å støte fra meg noen gode venner og faktisk noen familiemedlemmer boikotter meg også pga. rusen. Jeg lever absolutt ikke et normalt liv, som jeg hadde før. Jeg fikk en slags wake-up call for et par måneder siden, og nå ser jeg livet mitt for hvordan det har blitt. Jeg har nesten ingen å være sammen med og jeg havner stadig i mindre krangler med mine nærmeste og folk jeg ikke kjenner. Jeg er uføretrygdet og prøvde å starte eget firma, men det gikk dunken pga. drikkingen. Jeg har møtt en kvinne som sier hun vil ha et seriøst forhold, så jeg får dårlig samvittighet og vi kranglet en gang og da fikk jeg hetta, fordi jeg ser på mine venner som er normale og har kone og barn og jobb og et sosialt liv. Plutselig vil jeg ikke miste kjæresten eller familie og venner og jeg ønsker meg et normalt liv sånn som jeg hadde i gamle dager (jeg er 46).

Jeg er i hvert fall motivert for behandling. Jeg driver å kontakter flere rusklinikker i håp om hjelp. Jeg la ut en tråd om rusklinikker her.