View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Takk for oppdatering!

Jeg finner det nesten litt komisk at du kan fortelle om disse periodene, at du nå føler at du er i ditt livs beste form, og at du dermed konkluderer med at du ikke er bipolar.
Vis hele sitatet...
Hyggelig med tilbakemeldinger på oppdateringen min. Regner med jeg kommer med noen til ila vinteren når jeg har kommet meg litt lengre i løypa. Jeg verken bekrefter eller avkrefter min potensielle diagnose. Den jobben får helsevesenet ta seg av når den tid kommer.


Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Og en annen ting: det er ingen vits i å gå i behandling hvis du skal lyve om egen rusbruk. Er du redd for konsekvenser får du bli helt edru før du begynner der og heller fortelle om det som fortid.

Også helt til slutt:

Det her er sånn jævla machodrittfaens idiotisk stolt holdning. Hvorfor i helvete skal du «komme meg ut av dette på egenhånd». Jeg er enig at du har tatt noen skritt i riktig retning, men dude dette er livet ditt vi snakker om. Det er den holdningen der som sørger for at det er flere menn som begår selvmord og det er den holdningen der som er grunnen til at menn blir rusmisbrukere før de kommer seg til behandling for psykiske plager. De skulle alle fikse det selv, helt til problemene ble for store til å håndtere.
Det er hjelp å få! Ta den i mot! Det er ikke fett å innrømme overfor seg selv og de rundt en at man trenger hjelp (tro meg har vært der selv), men alternativet er så veldig mye verre.
Vis hele sitatet...
Har innsett dette nå, etter å ha lest svarene deres i denne tråden. Når jeg skal inn, så skal jeg ha vært nykter en god stund. Å møte opp under aktiv/ukentlig rus tillater jeg ikke meg. Det er ikke et alternativ, og jeg kommer ikke til å fucke opp dette.

Ja, jeg trenger hjelp. Jeg trenger noen å snakke med, jeg trenger å få ordna opp i generelt mye usikkerhet ang. min egen helse. Men før denne behandlingen begynner så skal JEG kutte ut rusen. Alene.


Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Med tanke på rus/kontroll ikke kontroll. Hva er grunnen til at du ruser deg? Gjør du det stort sett alene? Om rusen er et problem har ikke bare med mengde/hyppighet å gjøre, men mye med hvorfor du bruker den. Føler du deg nedstemt/har det ikke bra og ruser deg for å føle deg bedre? Er du stort sett alene når du ruser deg?

(...) Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Har faktisk ikke tenkt så mye på hvorfor. Til å begynne med var det jo kun for rekreasjonen. Er tydelig at dette ikke lengre er faktum. I tillegg sitter jeg en del alene, kanskje ikke det sunneste Takk for oppmuntringen.





Sitat av _abc_ Vis innlegg
Føler at du nå har kommet til et punkt der du må ta et valg, fordi du har skjønt at du må være rusfri under utredning og du har lest i tråden at du også må regne med å levere rene prøver. I praksis betyr det null rus fremover. Det er ikke det at du ønsker å velge bort utredning og behandling, jeg tror du heller velger å prioritere rus framfor utredning. Nå må du ta et valg. Legg bort rusen. Gi deg selv den aller beste julegaven og stå i situasjonen selv om det kommer til å bli tøft framover.

Gjennomfør utredning og vær ærlig med leger og psykologer. Gi behandlingen et ærlig forsøk. Skulle det ikke hjelpe om et år eller to så kan du alltids velge å gå tilbake til rusen.
Vis hele sitatet...
Creds til deg for å male et oversiktlig bilde. Vet ikke selv hva jeg selv ønsker eller ikke akkurat nå. Har mye å tenke på. Har ikke sett på det som et veivalg før nå. En vei kan føre til at jeg får den hjelpen jeg trenger, og det eneste som kreves av meg er at jeg er ærlig og nykter underveis.
Den andre veien ... hvem vet.

Å gå tilbake til rusen ja... stygt å tenke på det som et alternativ egentlig. Uansett hva jeg ender opp med, så vil 2020 bli et meget viktig år, og dette året blir meget avgjørende for hvem, og hvor jeg er om noen år.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Førerkort? Jeg skjønner ikke engang hvordan førerkort kan bety noe som helst i den situasjonen du er i og har stått i lenge nå. So what om du blir uten i en periode? Ser man på rusbruken din og hyppigheten så er det vel i ærlighetens navn mye som tilsier at du kanskje ikke bør ha førerkort akkurat nå? Vet ikke om du kjører rusa. Men hasj 4-5 kvelder i uka. Amfetamin flere ganger per uke pluss helgefyll og mdma. I praksis er du rusa hver eneste dag, og ofte blandingsrus. Førerkort eller ei, det er faktisk ditt minste problem. Og er du ærlig om bruk og misbruk og leverer rene prøver så er det jo ikke slik at du aldri vil få igjen lappen, om du skulle bli nødt å levere den inn i en periode.

Du må bare føle at du fortjener en ny sjanse. For det gjør du.
Vis hele sitatet...
I ærlighetens navn, bør jeg ha førerkort? Nei, ikke faen, det sier seg selv.

Den ene faktoren som har holdt meg noenlunde oppegående og frisk er at jeg har en god jobb jeg trives i. Er avhengig av lappen i denne jobben. Mister jeg jobben/lappen har jeg ikke lengre så mye å leve for, og veien fra arbeidsledighet til elendighet er kort for meg. Tør ikke tenke på det engang. Satte det litt på spissen nå, men for min del så bruker jeg dette som en motivasjon fremover. Bli nykter, søk hjelp. Blir litt som å gjøre seg fortjent til å førerkortet på nytt.