View Single Post
Disse to fløyer vel seg litt sammen, men er interessert i å høre tanker og innspill her.

I skrivende stund er jeg 24 år, siden jeg var 15 har jeg i varierende grad brukt hasj, amf og div benzo. Benzo kom mer senere, typ 20-23. Mellom 19 år og til i dag har jeg også brukt diverse rusmidler i varierende mengder. Dette inkluderer cannabis, speed, div. benzodiasepiner, molly, coke, div. amfetaminer, lsd, 2cb, 2ci, lsd, sopp, ketamin, GHB, oxy, "lean", og sikkert noe mer jeg ikke kommer på for øyeblikket.

I skrivende stund holder jeg med til alkohol og hasj, men har gjort meg noen refleksjoner det siste året om det er rekreasjonelt eller avhengighet. De tankene jeg har gjort meg er at det er (foreløpig) en kontrollert avhengighet i form av at jeg kommer meg opp om morgenen, går på uni, følger med i forelesninger og leser, jobber og trener (av og til), men det er nødvendig med en rev eller en pils for å senke skuldrene helt på slutten av dagen. Konsumerer også gjerne ila dagen, men ikke nok til at jeg ikke får gjort det jeg trenger.

Refleksjonene jeg da har gjort meg, er at jeg ikke nødvendigvis er avhengig av ett spesifikt rusmiddel (hadde store problemer med amf og benzo på et tidspunkt, men rører ikke de lenger. Holder meg utelukkende til alko og hasj), men heller en avhengighet av å flykte fra virkeligheten diverse rusmidler og disse miljøene har medbrakt seg.

Noen som har noen tanker om dette? Litt rotete formulert, men håper det kan skape en liten diskusjon