View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Kjenner jeg blir litt lei av de forenklede argumentene du alltid kommer med.
Vis hele sitatet...
Kommer jeg alltid med forenklede argumenter, altså? Spenstig påstand. Forøvrig interessant også: Du kommer ikke med noen eksempler, og det ville ikke hatt noen relevans for den pågående disputten om det så var sant (noe det ikke er, og det vet du veldig godt). Det er altså ingenting annet enn et nokså lettgjennomskuelig personangrep. Kom igjen, du klarer bedre enn det.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det jeg sier er at det ikke er noe automatikk i dette, jeg har ikke sagt at det ikke forekommer i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jaså, er det det du sier? Skal vi se, her:

Sitat av Rosander Vis innlegg
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Det begynner å nærme seg 2 år siden det ble vedtatt av stortingsflertallet at man skulle gå inn for avkriminalisering av narkotika til eget bruk. Overføre ansvaret fra justis til helse.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-rusmisbrukere

Var dette bare tåkeprat, eller har det faktisk vært noen progresjon på den fronten?
Slik det er i dag risikerer man å miste både barn, førerkort og jobb ved å ta seg en joint i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Du mister hverken førerkort eller barn ved å ta deg en joint i ny og ne. Er du ruset i bil eller foran barna så er det klart du vil få smekk. Selv om alkohol er lovlig så får uvettig bruk like konsekvenser mtp sertifikat og barn.
Så konsekvensene vil være tilnærmet det samme selv om bøter og fengsel blir byttet ut med behandling.

Avkriminalisering er ikke det samme som legalisering.
Vis hele sitatet...
La oss ekstrahere hva TS skrev originalt, sånn at det ikke er noe rom for tvil (min utheving):
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Slik det er i dag risikerer man å miste både barn, førerkort og jobb ved å ta seg en joint i ny og ne.
Vis hele sitatet...
La oss se hva du svarer, igjen med min utheving:
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du mister hverken førerkort eller barn ved å ta deg en joint i ny og ne. Er du ruset i bil eller foran barna så er det klart du vil få smekk. Selv om alkohol er lovlig så får uvettig bruk like konsekvenser mtp sertifikat og barn.
Vis hele sitatet...
Roaccu åpner altså for at du kan miste unger og førerkort på grunn av sporadisk bruk av marihuana, og du fastslår bombastisk at det kategorisk ikke skjer. Dette følger du opp senere:
Sitat av Rosander Vis innlegg
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Man risikerer å miste både førerkort og barn ved å ta seg en joint i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Cannabis fører ikke direkte til slike sanksjoner nei.
Dersom det benyttes i nevnte situasjoner er noe helt annet.
Da vil også lovlige ting som alkohol føre til det samme.
Vis hele sitatet...
Du fastslår kontant at hasj i seg selv ikke kan ha slike konsekvenser. Du åpner overhode ikke for nyanseringer. Du svarer på et innlegg som sier at det kan skje, ved å si at det ikke skjer. Og så, når jeg påpeker hvor galt det er, så hevder du å ha sagt noe helt annet:
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det jeg sier er at det ikke er noe automatikk i dette, jeg har ikke sagt at det ikke forekommer i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Bull. Shit.
Dette er utelukkende innholdsløs kverulering fra din side, og eventuell fossroing i etterkant funker svært dårlig. Dette er som kjent en skriftlig debatt, og det er ikke så fryktelig vanskelig å finne ut hva du egenlig har sagt - selv om du hårdnakket insisterer på noe annet.
Sist endret av Myoxocephalus; 30. september 2019 kl. 18:27.