View Single Post
For egen del var livet før og etter medisiner som natt og dag. Da jeg fikk effekt av første pille, ble jeg bare sittende i sofaen. All uroen jeg alltid hadde hatt, men aldri tenkt over var plutselig vekk. Jeg kunne forklare hva jeg tenkte og følte uten å bruke 1,5 time og 30000 ord, og jeg kokte ikke over. Jeg kunne skifte sømløst fra oppgave til oppgave, og greier i langt større grad å prioritere. Jeg kunne lese pensum og trekke ut essensen istedet for å skrive av hele boka. Jeg kunne tenke fremover, istedet for å leve fra time til time, eller dag til dag.

Selv fikk jeg også lavere blodtrykk, fordi jeg ikke lengre var hinsides overstressa eller helt ferdig, og fordi jeg ikke brukte et hvert øyeblikk på å overanalysere alt. Det ble også stille i hodet. Dessuten spiste jeg plutselig regelmessig, og jeg kan stå opp uten å hate hele verden. Jeg blir fortsatt litt sliten av folk, men det tror jeg er personlighet Jeg fant dog riktig medisin på første forsøk, det er det mange som ikke gjør.

At du har en reaksjon på at du har fått en forklaring på hvorfor livet har krevd mer for deg enn andre, er helt normalt. Du syter heller ikke, du stiller deg helt legitime spørsmål Det er dog ingen garanti for at det hadde vært bedre, og man får dessverre ikke skrudd tida tilbake. Men; gi deg selv litt tid på å bearbeide det, og det er helt lov å
kjenne på at det er kjipt. Husk allikevel på at du er det samme mennesket du alltid har vært, og at det du nå har fått er en gyllen anledning til å skjønne deg selv bedre, og dermed har muligheten til å håndtere ting på en enklere måte. Jeg vil anbefale deg å lese masse om ADHD, det finnes også grupper på facebook, og jeg tror ADHD-foreningen har en likemanns ordning. Det hjalp meg masse på veien å lese meg opp, og ikke minst endelig kjenne meg igjen.

Til slutt: Dette med medisiner er veldig individuelt, og det er ingen fasit på om du bør eller ikke. Det finner du ut av Så synes jeg at når ting er frustrerende eller jeg overvelda, så hjelper det å bryte oppgaver ned i mindre deler. Ring veivesenet først f.eks, still masse spørsmål til behandler etc. Om ikke medisiner er for deg, så kan du også slutte