View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg har ikke spesielt god peiling på sopp, så denne var ny for meg. Jeg finner ikke så veldig mye informasjon om den når jeg googler heller. Kanskje TS eller noen andre kan skrive litt mer om hva slags sopp dette er? Jeg forstår såpass at den er interessant på grunn av sine psykoaktive egenskaper, men det er stort sett det jeg vet.
Vis hele sitatet...


Altså psilocybe er latinske navnet på den familien med psykoaktivske stoffet psilocybin, psilosin, og en til stoff som jeg husker ikke helt.

Det er mange av dem som innholder veldig lite innhold av psilocybin, og noen innholder mer, som fks psilocybe semilanceata, psilocybe cubensis, psilocybe azurius, og flere andre, hvis noen har lyst til å legge til noe mer så kan dere rette meg om jeg skrev feil.

Sitat av skellymcc Vis innlegg
Altså psilocybe er latinske navnet på den familien med psykoaktivske stoffet psilocybin, psilosin, og en til stoff som jeg husker ikke helt.

Det er mange av dem som innholder veldig lite innhold av psilocybin, og noen innholder mer, som fks psilocybe semilanceata, psilocybe cubensis, psilocybe azurius, og flere andre, hvis noen har lyst til å legge til noe mer så kan dere rette meg om jeg skrev feil.
Vis hele sitatet...
Må nesten rett meg selv, det finnes andre som har psilocybin, som ikke er del av psilocybe familien.

https://imma.gr/82267xf99ee
Sist endret av skellymcc; 3. september 2019 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.