View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Jeg mener dog det må være nærliggende å tenke at svært lave straffer ikke vil virke avskrekkende nok, og avskrekking var jo den effekten vi ønsket oss her.
Vis hele sitatet...
Igjen; for å minne deg om påstanden din, så sette du likheitsteikn mellom lågare straffenivå og sosial uorden.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Hvis straffen for å smadre alle ruter i et hus er tilsnakk, og det å voldta noen kun medfører samfunnsstraff ...
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har tatt til orde for det. Dømet mitt med tilsnakk var meint som eit ytterpunkt, og dømet var ein bagatell som å kaste tyggis på gata. Alvorleg talt, må du ha forklart alle jævla døme med spatel?
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Jeg tenker at dette ikke er nok. Når man leser om Broken windows i USA, er jo dette et land med svært mye høyere straffenivå her til lands. Og implementeringen av Broken Windows innebærer at småforbryterne ikke går fritt rundt, de fengsles. Dermed tenker jeg at suksess i så måte innebærer en viss alvorlighetsgrad også i straff.
Vis hele sitatet...
Du tenker. Kan du underbygge det på noko vis? Ta t.d. fare evasion som vart mykje brukt som døme i NYC. Er verkeleg fengselsstraff for det samfunnsteneleg? Eller for å knuse ei rute?