View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Detaljene er viktige, og det som fanget interessen min i dette tilfellet. Dødsstraff er hovedtema i tråden, og et godt eksempel på noe hvor detaljene utgjør forskjellen. Forskjellen på om det skjer i det hele tatt, når det skjer, hvor humant, hvor mange som støtter det, m.fl. Jeg regner med at detaljene er viktige når du lager nettsider for folk, og utgjør forskjellen på om du går i pluss eller minus på et oppdrag. Det er enkelt å si «bare gi folk borgerlønn», men om du ikke har detaljene på plass har du utrettet cirka ingenting.

Om du tok deg tid til å gå gjennom detaljene kunne det gått opp for deg at du ikke var for tortur likevel. Kanskje det for eksempel ikke er verdt det for deg om cirka hele verden starter en handelsblokade mot Norge.

Jeg plukket ikke på gapestokken, men skrev 2 ganger at det virker som om du ikke mente den seriøst.

Resten av posten din ser ut til å gå under detaljepunktet. Vi vet begge at det finnes et hav av metoder der ute, men du nevner fortsatt ikke en eneste. Det får meg til å anta at du ikke vil forsvare valg og bruk av en konkret metode
Vis hele sitatet...
Som du sier handler tråden om dødsstraff, noe jeg sa jeg er i mot da jeg ser på det som en lett utvei. Svarer deg kort så vi ikke sporer fullstending av tråden.

Svaret vil nok ikke være tilfredsstillende for deg, slik jeg forstår det er du ute etter å gjøre meg usikker eller endre mening. Jeg sier personen som utretter terror bør miste all form for menneskerettigheter og bør tortureres, jeg burde kanskje vært klarere på det men når jeg sier minste alle rettigheter og tortureres så mener jeg uten begrensninger, så ille som det kan bli. Rett og slett kreativ frihet til den/de som måtte ønske jobben. Derfor nevner jeg ikke metoder, da alt kan tas i bruk.

Ville tortur hatt noen spesiell hensikt? Dødstraff sparer penger. Fengsel er for rehabilitering. Eneste jeg kan tenke meg er at noen KANSKJE ville tenkt seg om før de gjør noe, ser ofte at terrorister har et ønske om å dø under angrepet og da er kanskje ikke en dødstraff noe som stopper de. Tortur er derimot langt verre, og noe jeg syntes ville vært godt fortjent.