View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Nether Vis innlegg
Første artikkel du linker ser spesifikt på "short term mating", altså ikke hvem kvinner velger som livspartnere. I tillegg er det den første primærstudien på området i nyere tid, og studiedesignet er noe tvilsomt. De konstruerer 2 mannlige profiler og ber kvinner velge den mest attraktive profilen ved hjelp av et online-spørreskjema. Man kan spørre seg om hvilken profil kvinnene synes er mest attraktiv over nett - komfortabelt fra eget hjem - er representativt for virkeligheten. Utvalget er også svært spesifikt.

Resultatet er riktignok entydig, men å konkludere bombastisk ut fra denne undersøkelsen alene er naivt.
Vis hele sitatet...
Enig, men studien gir i det minste ikke støtte til antagelsen om at kvinner endelig har muligheten velge bort drittsekkene til fordel for en staut trygg sosialdemokrat med skikkelige meninger. Stereotypien av den ølluktende, fotballidioten med treningstrøye som bare venter på et samfunn som skal sjenke han en kvinne kan banke tror jeg langt på veg er feil. Jeg kjenner i det minste en god del genuint ålreite gutter med skikkelig kvinnesyn som ikke har andre seksuelle erfaringer enn et heldig ons en gang i studietiden, men det blir veldig anekdotisk ser jeg.

Det skal også sies at mange kvinner ikke velger noe livspartner, men forblir single i langt større grad enn før så det at studien ser på kortidspartnere har en relevanse.

Sitat av Nether Vis innlegg
Andre artikkel er en epidemiologisk undersøkelse og sier ingenting om kausalitet. Bl.a. ser man også at inntekt spiller en stor rolle for partnervalg, og det er vist at nevrotiske menn tjener mindre enn individer som scorer lavt på nevrotisme. Datamaterialet er ikke tilstrekkelig til å konkludere med noe som helst.
Vis hele sitatet...
Man kan konkludere med at nevrotikere blir valgt bort, men ikke hvorfor, nei. Om de blir valgt bort er mer relevant enn hvorfor de blir valgt bort når spørsmålet er hvilke holdninger mennene som blir valgt bort har.

Sitat av *pi Vis innlegg
Mye av greia med narsissistiske psykopatkjærester er at de sjelden presenterer seg som det.
Vis hele sitatet...
I studien gjør de langt på veg det.
Sist endret av bennnern; 30. juli 2019 kl. 10:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.