View Single Post
Skjønner ikke helt hvordan det står i motsetning til det jeg skrev. Færre menn får barn, men de som får det får ofte flere kull med ulike kvinner. Det eneste jeg vet på stående fot at jeg har lest om disse er at de har høy utdanning, men jeg tror altså man finner mer moderne verdier blant høyt utdannede.
Vis hele sitatet...
Menn som er brødvinnere er gjerne utdannet i realfag. Det er en projisering å tro at menn skal ta til seg venstreverdier fra de myke humanistiske fagene i samme grad som kvinner.

Som jeg også sa så tror jeg feministhatet ofte er mer et resultat av enn grunnen til at disse er ufrivillig single, men jeg har ikke inntrykk av at disse holdningene gjør det noe lettere for dem på markedet.
Vis hele sitatet...
Gjennom historien har menn vært opprørere oftere enn kvinner. Det er naturlig nok fordi de konkurrerer om ressurser, deriblandt kvinner.

Du ser denne mekanismen hos Islamic State. Det er taperne som blir med der, og om de vinner får de plutselig tilgang til kvinner. Det samme mønsteret er gjennomgående i historisk tid.

Jeg tror holdningene dine til familie og kvinner er ganske viktig når du skal finne deg en kvinne som vil stifte familie med deg. Noe annet ville vært litt rart.
Vis hele sitatet...
Vel, familieverdier står sterkest hos konservative, ikke hos liberale.