View Single Post
Professor
Trådstarter
821
Sitat av Skepty Vis innlegg
Jeg kan avklare med en gang at du ikke aktiverer deler av hjernen du ikke bruker, uansett hvilket rusmiddel du skulle bruke. Hjernen står for omtrent 20% av kroppens energiforbruk, vi ville ikke evolusjonært hatt råd å bruke masse energi på å holde nevroner som ikke var i bruk i livet. Hver eneste prosent av hjernen brukes i svært stor grad hver eneste dag. Det kan derimot være slik at mønsteret av hjerneaktivitet endres under psykedelikaen sin virketid.

Forøvrig virker det mer som du nevner Jung for å namedroppe noen som vil gi argumentet ditt mer etos, når du ikke redegjør for hva av det Jung har skrevet som gir mer mening.
Vis hele sitatet...
Du har rett, "aktivere" er ikke det rette ordet å bruke. Disse delene av hjernen er alltid aktive uansett, det rette ordet er "innsikt". de delene du normalt er ubevist over trer fram i bevistheten. Dette er i hvert fall min introspektive innsikt.


Jeg er virkelig ikke ut etter å "namedroppe". Jeg prøver ikke å bevise noe dette er ikke en akademisk diskurs, og jeg har redegjort for hva med Jung som gir mening. Men det er en introspektiv erfaring som en gjør seg selv, skulle jeg utdypet det mer så ville jeg skrevet en bok.