View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er et helvete å slutte med Lyrica....
Jeg har brukt Lyrica i ca. 10 år og jeg tipper at forbruket gjennomsnittelige har vært på 1000mg per dag. Og lange perioder på 1200mg til 1500mg....!
Jeg brukte Lyrica pga. alvorlig angst og fibromyalgi...
Og for å klare å gå på jobb måtte jeg øke doseringen gradvis for å få samme effekt.
I tillegg fikk jeg alltid angst 3-4 timer etter siste tablett.
Jeg har prøvd seriøst å slutte med Lyrica ca.6-7 ganger, men sprekker og da sprekker jeg skikkelig med å øke forbruket kraftig. Jeg rett og slett gir opp og bryr meg ikke om konsekvensene.
Jeg har forstått at dette ikke kan fortsette og har kontaktet DPS og dem hjelper meg med å redusere, eventuelt slutte med Lyrica fordi jeg ikke klarer å bruke medisinen riktig.
Jeg både elsker og hater Lyrica!
Nå har jeg redusert forbruket per dag til 3X50mg dvs. totalt 150mg i løpet av 3 uker.
Har også prøvd et par dager uten Lyrica.
Status:
Jeg har så vondt i kroppen... en smerte som jeg ikke klarer å forklare.
Vondt i hode, bryst, mage... overalt inne i kroppen....
Ligger på gulvet og vrir meg i smerte og teller minutter og timer.
Svetter, problemer med å sove, kraftig angst som jeg aldri har kjent før, våkner med panikk angst på natta, syke drømmer, kraftig depresjon...
Klarer ikke enkle gjøremål eller å jobbe (sykmeldt)...
De dagene uten Lyrica klarte jeg ikke å prate pga. nerver som lå uten på huden (folk spurte om jeg hadde solet meg pga. at jeg var så rød i ansiktet).
I tillegg herjer fibromyalgi-en med beina mine, det brenner og stikker. Og det eneste som hjelper er å trene, men det klarer jeg ikke.

Eneste positive jeg opplever nå er at dødsangsten (hypokonder) ikke er like sterk... hvorfor?
Fordi akkurat nå er det ikke godt å leve.

Jeg leser i pakningsvedlegget at å slutte med Lyrica kan du få visse symptomer og helst trappe ned over en uke...!
Hallo... visse symptomer... jeg føler meg dødssyk!!