View Single Post
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Selv om en kunde kan oppfattes som overlegen, hovmodig, arrogant el.l. så kan det komme av at denne kunden lider av lettere autisme som Asperger, Tourettes syndrom el. andre psykiske plager, og dersom dere mener at han/hun fortjener å bli latterliggjort for dette, så har dere en helt annen oppfatning av hva som er sømmelig oppførsel fra butikkansattes side enn det man burde forvente. Noen kunder kan også lide av såkalte depresjoner og oppføre seg som sure overfor andre, men det er ikke noe de selv kan kontrollere..
Vis hele sitatet...
Selv kan jeg kanskje virke ut som overlegen og arrogant til tider, dette har sine årsaker. Er også redd for å bli latterliggjort. Har også litt problemer hvis det er flere ansatte (gjerne unge) "som står i klynge" som har en god tone med hverandre, og kan i den forbindelse føle/tenke at ting som blir sagt/gjort kunne jeg vært foruten for at jeg ikke føler meg komfortabel med det. Under en slik situasjon kan jeg tolke ting som blir sagt annerledes enn slik det egentlig er ment, selv om de butikkansatte kun er blide, hyggelige og har ytt god kundeservice.

Selv om jeg sliter kan jeg ikke forvente at de som jobber i butikker skal tilpasse seg meg, og jeg forventer heller ikke at de skal stå der sure i trynet bak kassa.

Har slitt i 30 år men har ikke blitt latterliggjort eller opplevd noen frekk oppførsel av butikkansatte en enste gang etter hva jeg kan huske. Kanskje har jeg høyere terskel på hva som er frekt eller at jeg ser på butikkansatte som menneskelige også, ikke vet jeg.

Selvfølgelig finnes det unntak hvor det er personer som aldri skulle hatt den stillingen, men etter min mening så må det dreie seg om ett ganske så gedigent undertall.