View Single Post
Ta det opp ,med daglig leder da vil det jo fort komme frem om det er mobiing, frekkhet eller noe annet.

Har selv jobbet i butikk og man har jo en del rare faste kunder, som kanskje setter pris på litt "banter" i hverdagen, eller små erting.
Har flere eksempler fra butikken jeg jobbet på som høres rart ut for utenforstående.

Alkoholiker som sto på døra kloka 9 hver morgen, fikk kun kjøpe 2 øl av gangen, uansett (han hadde selv bedt om det) kunne bli litt ufin på kvelden men da svarte vi bare med samme mynt, var en hyggelig fyr.

Eldre dame som kjøpte kattemat til seg selv, ble veiledet i til skikkelig mat som og var billig.

To unge autister som måtte passes på hva de kjøpte, slik at de ikke brukte tinga sine på ting de ikke trengte. Kunne bli ganske harde diskusjoner, men som regel fikk vi hindret dem i å bruke alle pengen sine på do papir, gave papir eller godteri.

Dette er noen av eksemplene fra der jeg jobbet. I matbutikken jeg handler idag så er jeg på fornanv med alle og vi slenger vennlig dritt med hverandre. Kommentarer om øl kjøp, kondomer, mat er ikke uvanlig og jeg svarer med samme mynt.

Så er kunden kjent og kjær så er det ikke uvanlig og spesielt ikke hvis det kun er en matbutikk. Og slike ting skal daglig leder plukke opp og holde greie på mener jeg. Det er forskjell på faste kunder og de som bare er innom. Så beste måten er å stille ett forsiktig spørsmål til daglig leder, eller spørre den ansatte direkte. Hvis den ansate da er frekk og sur mot deg, send klage til daglig leder.