Tråd: MDMA i væske
View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Har dere da tatt den samme batchen mdma hver gang på akkurat like doser?

Uansett ligger alltid jenter «foran meg i løypa» teoretisk sett burde det jo vært omvendt det jeg mener er at nedbrytbing burde skje fortere når det er blandet med væskw
Vis hele sitatet...
Nei, så langt har det vært med 3 ulike typer. Alle er testet til >80 % MDMA og ingen andre stoffer. Dosene er tilpasset kroppsvekt, men tar ikke hensyn til individuell metabolisme. Dvs. like doser per individ per tur.

Nedbrytingen har ikke noe å si for oppturen. Det er hvor fort det tas opp fra tarmsystemet og inn i blodstrømmen som avgjør. Kvinner har generelt lavere metabolisme enn menn (merk generelt, det er individuelt), men hverdagslige årsaker som matinntak, væskeinntak og generell status i GI-trakten kan spille inn. Vi la merke til en trend der gutta i gjengen stort sett fikk euforien 20-60 minutter før damene (5 menn og 5 damer) og bestemte oss for å måle dette hver gang vi turer. Deretter har vi separert jentene i grupper på 2 og 3 på senere turer, der hver av gruppene enten tar det i form av væske eller salt og sett på effekten dette har på tidsaspektet. Det vi har observert er at jentene som inntar det i løst form kommer opp sammen med guttene, mens de som inntar det på saltform kommer opp senere.

Dette er ikke presis vitenskap og kan være helt tilfeldig, men det har en viss biologisk plausibilitet (væske tas opp fortere enn faste stoffer) selv om saltet løses opp nokså fort i magesekken. Det er likevel interessant så jeg tenkte at jeg skulle nevne det.