View Single Post
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Vi alle vet jo stort sett hva barn driver med på nett i 2018.
Det har ikke skjedd noen "stor" forandring på Internett som har gjort det verre å være ung der.
Du er ikke en dårlig forelder på noen som helst måte fordi du ikke klarer å ha kontroll på de 4.62 milliarder (i 2016) Internett sidene som finnes og som hvem som helst har tilgang til.

Du er derimot en dårlig forelder om du ikke lærer ungen din nettvett, skal spionere på dem og ikke skal stole på dem.
Det er nemlig ikke så mange "fallgruver" der ute og som forelder er det faktisk bedre om du blokkerer nettsidene det innebærer en at du skal spionere på ungen din, kona di, typen din eller hvem faen som helst.
Alle har rett til et privatliv, uansett om det er 2 år gamle Ola eller 99 år gamle Olga.

Disse fallgruvene er i hovedsak chatterom med anonyme, det finnes nok av måter å blokkere og fjerne slikt på.



Kanskje fordi overvåking generelt er unødvendig og det så og si finnes null grunner til å overvåke de.
Hvor gamle de er har ingenting å si, før eller siden er de i en alder hvor de finner ut av det og mister alt av tiltro til sine foreldre som har valgt å spionere på dem.
Vis hele sitatet...
Overvåking er ett vidt begrep, jeg overvåker 5 åringen i huset fysisk når han er på YouTube på nettbrettet og har ingen betenkeligheter med det.
Jeg har også mulighet til å se en logg over besøkte nettsteder hvor jeg sjekker en gang i blant at det ikke dukker opp noe problematisk der og har heller absolutt ingen problemer med det. Unger havner inn på de merkeligste steder grunnet reklame o.l i alle mulige apper. Jeg tror både 5 åringen og jeg sover ganske godt om natten. Jeg har også en unge som nettopp har begynt på skolen, grunnet lang skolevei har hun egen mobil, der kan jeg også finne på å kikke over sms/samtalelogg for å se at ikke "mann48" sender smser til henne. Hadde jeg gjort det med en 14åring? Nei, men poenget mitt er at her kom det reaksjoner før de visste fakta.
Og om noen mener jeg krenker privatlivet til ungene mine hvor den ene ikke en gang kan skrive så får dere ringe til FN å klage.