View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er falsk balanse. Det er ikkje likeverdige argument. Truthers framfører stortsett kun kritiske spørsmål - som er relativt vage, og påstår at noko er galt. Det er ikkje ei samanhengande forklaring på kva som skjedde, men heller brotstykker dei meiner ikkje stemmer. Dei kritiserer i svært liten grad det dei hevder er feil, utover å konstantere at det er feil.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med falsk balanse? Det jeg prøvde å si var at det går an å være nyskjerrig på forskjellige konspirasjonsteorier, altså være et sted i midten hvor man ser på bevis fra begge sider og danne en egen mening. Da ikke spesifikt til 9/11, men konspirasjoner generelt. Vil du ikke si deg enig i at det er vel så dumt å tro på alt man hører som å avfeie alt man hører? Er enig i det du sier om truthers, men de er jo som regel helt på den ene siden, ikke i midten. De tror på alt som støtter opp at noe er en konspirasjon (som oftest utført av en maktelite), og avfeier alle bevis eller påstander som peker mot at det var et genuint angrep uten noe påvirkelse fra innsiden.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
USA har derimot presentert meir eller mindre komplett bilete, frå A til Å, med immigrasjonen til kaprerane, opplæringa, vitner til opplæringa, telefonsamtaler frå flya som vart kapra, og teknisk detaljerte utgreiinger på mange tusen sider om kva som skjedde. Heile historia er samanhengande, og har ingen digre ubesvarte spørsmål.
Vis hele sitatet...
Det kan godt stemme, jeg har ikke tenkt på eller diskutert dette med 9/11 på flere år før denne tråden her og er langt ifra noe truther. Eneste jeg husker jeg syntes var litt funky fra den tiden hvor det var mye snakk om 9/11 var alle disse forbindelsene mellom Bush, Bin Laden slekta og Saudi Arabiske rikinger. Det syntes jeg fortsatt, og det er derfor jeg tenker at det ikke er helt umulig at noen visste noe, forhindret noe, eller gjorde noe fra innsiden. Om det så bare var en person. Stiller meg enig med Antimatter08 i denne saken.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Konspirasjonsteoriane som har vist seg å stemme (t.d. Iran Contras) vart ikkje avslørt av konspihuer som stilte spørsmål. Dei vart avslørt enten ved at involverte plapra, eller ekstern etterforskning.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant, jeg sa heller aldri at konspirasjonsteoretikere er de som som har avslørt disse konspirasjonene, bare at det viste seg at de faktisk hadde rett i noen tilfeller. Enten etter funn fra etterforskning eller whistleblowers. Eneste unntaket her som jeg vet om er vel Bohemian Grove, hvor Alex Jones med noen flere klarte å komme seg inn på Bohemian Grove og filme disse ritualene som folk trodde pågikk (creepy som faen)

Det med bohemian grove er også litt grunnen til at jeg er inne på konspirasjonsteorier om dagen. Har aldri klart å høre på Alex Jones mer enn 30 sek uten å skru av før, men etter han ble bannet fra alle mulige platformer som eksisterer på internett ble jeg litt nyskjerrig, og kom over dette med Bohemian Grove. Sjekka ut dokumentaren og så det sjuke ritualet de holdt på med. Da dukker det selvfølgelig opp andre videoer i related med spennende titler, og jeg kom over hele denne pizzagate greia, som også er FORBANNA creepy, og som i mine øye har veldig mange rare omstendigheter rundt seg. Er det noen andre her som har sjekka opp i hele denne pizzagate skandalen og har noen tanker rundt det? Prøvde å google freakforum pizzagate og fikk hele 0 resultater opp.

Edit: da jeg brukte freaks egne søkefunksjon fant jeg en tråd om pizzagate, og på google når jeg satt ett mellomrom mellom freak og forum.
Sist endret av varmtarm; 21. september 2018 kl. 10:04.