View Single Post
Til dere som mener at alle som tror det var noe shady bak 9/11 er sprøyte gale og må finne frem folie hatten og alt det her:
Gjelder det alle konspirasjonsteorier eller er det kun ment for de som ikke stoler på den offisielle historien rundt 9/11? Jeg vil si det er like så idiotisk å dra alle konspirasjonsteorier under sølvfolie kammen, som å automatisk tro at alt er en konspirasjon og at makteliten trekker tråder i absolutt alt som skjer.

Det finnes etter min mening et litt sunnere ståsted i midten, hvor man ser på bevis som blir fremlagt fra begge sider uten å på forhånd tro verken det ene eller det andre. Det finnes eksempler konspirasjonsteorier, som ikke lengre er teorier men som er bekreftet. Folk som trodde på disse tingene ble også ledd av, avfeid som gale, tapere, og alle skjellsordene jeg ser bli brukt her.

Når det gjelder 9/11 finnes det fortsatt ikke faste beviser som bekrefter verken noen av sidene. Jeg ser gode argumenter både for og mot. og når det kommer til fysikken og alt bak hvordan bygningene falt osv kan jeg ikke uttale meg siden jeg har ingen kompetanse innenfor dette. Men det må jo sies at visse ting rundt denne hendelsen er litt suspekt.

Da tenker jeg mer på forbindelsene mellom Bush og Bin Laden familien, og forbindelsen mellom Bush familien og rike saudiarabere, og saudiarabernes forbindelse til Bin Laden slekta igjen. Bin laden familien var i USA under 9/11, og de eneste som fikk lov til å forlate USA etter 9/11 var en gruppe med rike Saudiarabere og flere av medlemmene i Bin Laden fam. Ikke nok med det så ble de flydd ut i privatfly, som ikke gjennomgår de samme sikkerhetskontrollene som kommersielle fly. Alle disse menneskene kunne hatt innsikt i hvordan al qaeda opererte, eller andre detaljer rundt hendelsen, men absolutt ingen av dem ble avhørt. Hvem var det som autoriserte flyavgangen? Bush.

https://www.vanityfair.com/news/2003...-saudis-200310

Her er en artikkel som handler om nettopp dette. Det finnes masse informasjon om disse hendelsene og forbindelsene. Nettopp pga alt dette sliter jeg også litt med å tro helt på de offisielle historiene. Det hadde ikke forundret meg om noen få stk i Bush administrasjonen hadde noe med dette å gjøre, men jeg vet ikke.