View Single Post
Sitat av Carbo Vis innlegg
Hei SoppVandreren,

Hvilke tegn ser du på nr 29 som bekrefter at det ikke er flein?
Vis hele sitatet...
Artig at du spør #Carbo, jeg satt lenge og funderte på denne. Det første som slo meg var at teksturen så litt tykkere ut enn de fleste fleinsopp gjør, samt fargene er litt off, både på stilk og hatt. På bildet her ser man dog at den virker til å være litt mer gelé-aktig igjen (Som er et godt tegn). Det er mye godt mulig at det er flein uten å få sett mer på den, men som en lillefingerregel bruker jeg å ikke gå god for sopper som gir meg en dårlig magefølelse. Heller en sopp for lite enn en for mye - Det samme gjelder når man skal trippe også

Sitat av Bloodyhand Vis innlegg
Fant på jorde ved siden av grastuster, alle grodde i tuer å aldri alene.
Vis hele sitatet...
Alle er flein unntatt 38 og 37, 37 er for møkkete til at jeg tør å si noe for sikkert og 38 for ung.

Sitat av Rumpelstilt Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg med disse? Er mest usikker på de største, da de ikke ligner på flein jeg har plukket før. Men de vokste sammen med de andre, så jeg tok de med. De har også den typiske lærkonsistensen på hatten som flein har.

Tar gjerne andre nærbilder av noen av soppene om det skulle være nødvendig.
Vis hele sitatet...
Nr. 13, 14, 15, 16, 23 er iallfall flein. Jeg er noe usikker på nr. 4, 17, 22 og 24 da det ikke er de beste bildene, men disse har mye av samme sjangertrekkene. Får du tatt bedre bilde av disse så skal jeg se på det i morgen

Sitat av RISINGLAMA Vis innlegg
Fant 7 til i hagen :-)
Takk PVestlandia for svar tidligere.
Vis hele sitatet...
Titegn



Edit; Ser at noen var før meg!

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Rumpelstilt: Får en litt dårlig følelse av nr. 15 også når jeg ser over skivene på den noen ganger, dog det mulig bare er størrelsen som gjør jeg litt ekstra skeptisk. Du får se hva noen andre sier før du tar meg på ordet når det gjelder denne!
Vis hele sitatet...
Sist endret av SoppVandreren; 4. september 2018 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.