View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ingen som vil uttale seg om de 4 bildene over av "Enig Rådyr"?
Vis hele sitatet...
Det meste er flein, men bildene er kornete, og mange sopp opptar en så liten del av bildet at det er meningsløst å se på. Det ser mer ut som et maleri enn et bilde noen steder.

Hadde det vært klare nærbilder av hver sopp så hadde jeg kjørt gjennom for deg på et par min, men det der blir for anstrengende og tidkrevende.

Jeg kan si såpass som at det er ingenting der som skriker ut "ikke flein". Alt ser ut som det kan være riktig.

Det er kjipt, for vi vil jo at dere skal være trygge på soppen deres, men den eneste måten å oppnå det på er å etterkomme kravene til bilder. Når jeg skriver at vi må kunne se teksturen på soppskinnet, så mener jeg at vi må kunne få en følelse av hvordan soppen er å ta på, kun ved å se på bildene. Når soppen da består av noen få kornete pixler, så er det helt umulig. Noen eksemplarer er lette å gjenkjenne, andre er i grenseland. På sistnevnte er det de minste detaljene som avgjør en eventuell identifisering.
Sist endret av mentalmelt; 4. september 2018 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.