View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av egotrengtopnavn Vis innlegg
Jeg kan forstå hvordan det du skriver kan tolkes som "Det er bare farlig hvis du bruker det uvettig"/ "Hvis du bruker det smart er det ikke farlig" osv. i den duren, av mer ekstreme motstandere av narkotika. Vi er ganske imot narkotika i Norge, og dette tror jeg er et problem i diskusjonen.

Men kanskje det er det skadede egoet mitt som finner opp grunner til at andre ikke overbevises om mitt syn på narkotikapolitikk.
Her starter en uendelig regresjon om hvorfor jeg sa det jeg sa. Send inn hurtigsvar.
Vis hele sitatet...


For å si det sånn, om du drikker alkohol hver dag, eller så og si hver dag, så er det missbruk av alkohol, alkohol er det farligste rusmiddelet som vi finnes med tanke på skade på seg selv, og at man er til skade for andre.

Drikker du alkohol, så bruker du narkotika, et av, om ikke det mest skadeligeste brukte narkotiske middelet. Eller rusmiddelet som det heter.

Drikker du deg full en gang i mnd så tar du ikke så veldig stor skade av det, akkurat som at om du tar MDMA hver 3 mnd så tar du ikke står skade av det.

Alt handler om, bruk vs missbruk.






For å si det sånn:

Tenk om alle rusmidler var lovlige.
Ingen hadde dødd av skitten rusmiddel fordi det hadde vert kvalitetskontroll, ingen som hadde fått Fentanyl istedenfor heroin, ingen hadde fått PMMA istedenfor MDMA.

Du hadde da for eksempel hatt en vinmonopol for alle rusmidler.
Der vet du at det du kjøper er 100% sikkert nøyaktig det du skal ha, du vet nøyaktig hvor rent det er.

Når du kjøper rusmiddelet vil du få utdelt en guide til hvordan du bruker det. Hvor stor dose du skal ta, hva du ikke skal blande det med, hva du kan blande det med. Og diverse. Alt fra brukerdose, farer, blandings farer og ALT

Så tar vi selvfølgelig skatt på salget av dette, skatten vi tjener fra og selge narkotika som et vinmonopol bruker vi på og hjelpe de som er avhengige og, bygger rehabiliteringssenter osv.

Og selv om ting blir lovlig så betyr det ikke at 50% av befolkningen blir narkomaner. Om heroin blir lovlig i morgen, så blir ikke jeg og kjøpe det, selv om meth skal bli lovlig i morgen så blir jeg ikke og røre det. Kan få tak i det om jeg vil når som helst, men jeg rører det ikke av den grunn.