View Single Post
fragilistic
supercali's Avatar
Trådstarter Donor
252
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Men hvis du springer rundt i psykose med ladd våpen, så står du i overhengende fare for å sette andre mennesker i en mildt sagt kronisk tilstand.

Jeg sier overhodet ikke at det skal gå automatikk i at man skal skyte på noen som har våpen i hånd, men man skal ha et rimelig usaklig hatforhold til politiet for å mene at en politimann ikke skal ha den samme retten til selvforsvar som en sivil har. Her kjenner man ikke til situasjonen engang, men likevel blir det kommentert og konkludert med at det var feil å skyte.
Vis hele sitatet...
Den meningen har du tatt fra løse luften, ikke plasser den hos meg. Jeg er i mot generell bevæpning hos ordensmaktene, hvordan kan det være usaklig politihat? Jeg er tydeligvis for en politietat med noen grunnprinsipper. At vådeskudd ikke er en vanlig hendelse, samt at de ikke putter slipset sitt i makulatoren. Det er mye dannelse som gjenstår.

Hvis politiet ikke er bevæpnet, ville ingen bli skutt. Kanskje hadde politibetjentene fått et lite sjokk når de dro kjensel på gjenstanden. Hvem vet utfallet, tror en sånn historie passer bedre under julebordet.