View Single Post
Kan relatere veldig til det du sier her i tråden. Er 180 cm selv og aldri veid mer enn 60 kg, vanligvis noen kilo under ganske stabilt. Har vel rett og slett bare vanskelig for å spise mer enn jeg trenger ofte nok til at jeg klarer å legge på meg slik som deg. Hvis man holder seg stabil er det jo mindre bekymringsverdig. Hvis man fortsetter ned i vekt er det verre. Når man i tillegg ikke har en kroppstype som lett bygger muskler er det ikke lett å legge på seg kilo. Genetikk spiller delvis inn her, men har mest med spisevaner å gjøre. Klassisk for oss tynne å spise mindre måltider og ett større måltid til middag f.eks.
Anbefaler deg å spørre legen om å teste for de fleste vitaminer og slikt på blodprøven så du kan se om du får den næringen du trenger eller ikke. Er nok også bra å prøve å bygge muskler om du kan. I tillegg spise fiber og protein slik som andre her nevner, men ville heller fått protein gjennom faktisk mat enn protein-shakes. Bokser med tunfisk, kylling til middag, egg til frokost, røkelaks og annen fisk, bønner og linser er blant annet gode kilder. Mye av det er jo også billig.