View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Iom at du ikke vet hvilke kanaler vi hadde eller i det heletatt trodde det var tomt i frekvensområdet fra 100 til 108mhz får meg til å lure om du noen gang har brukt en FM radio?
[/url]
Vis hele sitatet...
Var denne mynta på meg? Ja, jeg vet hvordan en FM-radio virker. Jeg vet tilogmed hvordan jeg bygger en fra scratch. Og jeg har vel kanskje rundt 20 FM-radioer liggende rundt omkring i leiligheten inkl den i bilen. Dog hørte jeg usedvanlig sjeldent på FM-radio (Var mer interessert i kortbølge og fjerne stasjoner). Det jeg husker fra når jeg vokste opp var at det som regel var bortkasta å skru knappen høyere enn ca 100 MHz (IKKE mHz) da det ikke var noe der, utenom NRKs utenlandssending på 103,5 MHz. Siden så kom det jo ei pletoria av lokalradioer og det er godt mulig at dem forvilla seg opp i de høyere frekvensene, men dem interesserte meg ikke, og jeg vet derfor ikke hvor dem plasserte seg. (Noe som også forklarer min manglende interesse for DAB)

Et problem med DAB er vel også at du får ikke hørt på radio utenlands, hvis det er sant?

Ps. Jeg har ikke lest korrektur her, så det er mulig noen kan finne artefakter i teksten min.