View Single Post
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Vanskelig å si. Det skal nok gå meget, meget lang tid før vedkommende kan ha muligheter for å få utstedt f. eks et turistvisum. Selv med lang, lang tid passert etter lovbruddene tror jeg dessverre lovbrudd av den arten er vriene å få waiver for. Men, med en god advokat kan det jo absolutt hende. Jeg ville i alle fall brukt de 160 USD det koster å søke om visum på en advokat i førsteomgang for å høre om mulighetene.

Å lyve på ESTAen er i grunn aldri lurt. Jeg ser for meg vedkommende kommer til å svette rimelig greit om ESTAen blir godtatt og han reiser. Selvfølgelig muligheter for at det går helt fint, men, ja, det vet man aldri.
Vis hele sitatet...
Sitter nå her på ds 160 skjemaet. det er jo noe veldig absurde spørsmål som stilles. det jeg lurer på er hva svarer jeg på

Are you or have you ever been a drug abuser or addict? altså nei, jeg har ikke vært noe dopmisbruker.

Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty, or other similar action? jeg fikk en bot.

Have you ever violated, or engaged in a conspiracy to violate, any law relating to controlled substances? fikk en bot.


på de to siste, skal jeg klikke ja og svare kort eller, tar jeg bare ja på den ene?

Rimelig forvirret av dette...