View Single Post
Nå er ikke min erfaring helt lik den situasjonen du er i, men etter jeg fikk fagbrev var jeg innstilt på å jobbe i noen år. Dessverre var det ikke så lett å få jobb, og jeg gikk en stund arbeidsledig før jeg endte opp med ganske dårlig jobb. Til slutt endte jeg opp tilbake på skolebenken for å fullføre videregående, og har vel bare prestert bedre enn noen gang før. Det føltes som om livserfaringen jeg fikk i mellomtiden ga meg en ny instilling til skoleinnsats. Det var rart i begynnelsen å være elev igjen, men jeg kom fort inn i det.

Nå kan det jo tenkes at det å komme tilbake til studier etter en pause kan være tyngre, men jeg vil tro at det er ganske individuelt. Min erfaring er i hvert fall at en pause kan gjøre mye godt.

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Jeg er veldig forkjemper av å velge studie etter hva man vil gjøre, og ikke nødvendigvis hva andre/samfunnet mener og penger. Kjenner så utrolig mange som har gått studier kun basert på penger og det er ikke mange av de som er lykkelige og/eller har fullført.
Vis hele sitatet...
Jeg er tildels enig i den tankegangen, men jeg kjenner også folk som tenkte sånn, og satt igjen med studielån og null jobbmuligheter. Vanskelig greie det der.
Sist endret av hippitus; 7. april 2018 kl. 14:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.