View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Åh. Ironien står så sterkt. Du får menneskeforakten i meg til å gosse seg!! Og jeg får litt vondt av deg, den der var FLAU. Ikke at det ikke er sannhet i utsagnet ditt, bare at jeg vet ikke helt om du er klar over hvilken side av statistikken du hører hjemme. ) (la det være sagt, selvinnsikt nok til å vite at jeg hører med i den umodne majoritet)
Uttalelsen din om utdanning f.eks. lyser litt av blåøyd, skjermet og kanskje litt begrensa livserfaring.

TS har en helt svarthvitt løsning på alt hvor hun faktisk er lulla inn i en paranoia hvor hun tror at typen kommer til å bli busta.
Hva er oddsa for det om han tar en jay lørdags kveld på stua etter at kidn har lagt seg? Kan det måles i promille? Tror ikke det.

Det hele koker ned til TS behov for å ha et eller annet innbilt moralskt... Tårn å stå på, heller enn det ekte problemet.

Så da, istedet for å tro på et kompromiss, noe som trådens funksjon hadde vært, så prøver bare TS å svartmale sin type og alle som ikke er enige i hennes løsning hvor INGEN BRUK TOLERERT er det eneste svaret.
Hvis man skal være så lite forbanna konstruktiv, hvorfor diskutere temaet? Hvorfor laga ikke TS bare en facebook-status.
All nyansering av løsningen blir jo bare møtt med argumentet om at politiet står i stua med kamera og filmer. Sku tro TS var den som røyka hardest med det nivået av vås og paranoia.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er ikke om FBI kommer stormende inn i stuen fordi han røyker en bønne i skjul. Men samfunnet er en gang slik at hvis "streite" folk ser en voksenperson røyke narkotika mens han har ansvar for barn, så er terskelen for å melde fra veldig liten. Hvis en kar blir stoppet i kontroll og det fremkommer at han er ruset, samtidig som det sitter to barn i baksetet, så får man problemer. Og det er her TS befinner seg. Når man får barn (jeg har en følelse av at du ikke har barn), så er den overordnete oppgaven i livet å sørge for at barna har det best mulig. Ingenting er viktigere enn det. Isolert sett er kanskje ikke det å ta seg en blås et stort problem, hverken for foreldre eller barn, men tjener det barna at man gjør det på aketur/mens man kjører bil? Selvsagt ikke! Utsetter det barna og familielivet for risiko? Ja. Hvorfor velger mannen til TS å gjøre det likevel da?

Dette handler ikke om hasj er farlig eller ikke, selv om veldig mange her inne liker å forsvare hasj i enhver situasjon. Det handler om at, enn så lenge, så er hasj ulovlig. Samfunnet aksepterer det ikke, og når man velger å ta ansvar for barn så velger man samtidig å forholde seg til samfunnets normer og regler. Denne infantile og umodne, obstanasie holdningen hvor man ikke innfinner seg med lover og regler for man selv vet best er helt grei så lenge man bare har seg selv å svare for, men den endrer seg idet man får ansvaret for et nytt menneske.