View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jo da tyde pā at du ikke representerer et særlig seriøst produkt ?
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg absolutt. Er snakk om en av Norges største aktører i sin bransje.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kverulerende kunder har vel også rett til å få snakke med kundeservice for produktet / tjenesten du representerer ?
Klarer du ikke håndtere dem så får du be noen som faktisk klarer det å ta samtalen.
Vis hele sitatet...
Absolutt, og jeg klarer også helt fint å håndtere samtalen om jeg så skulle ønske. Poenget mitt her er at når det gjøres et opptak som strengt tatt er lovstridig ser jeg liten grunn til å ta en samtale jeg kan frasi meg med god grunn.

Og for de kundene som har et sterkt behov for å være pirkete og plukke setninger fra hverandre er e-post et fantastisk passende alternativ, noe jeg pleier å anbefale.

Det er ofte kompliserte saker disse kundene har(derav opptaket), og det er veldig mye mer ryddig for begge parter å ta slike saker skriftlig, da det er lettere å eskalere en e-post-chain til en leder, og kunden får all kommunikasjon skriftlig(slik at det kan brukes som bevis i et søksmål eller whatever kunden ønsker)
Det er strengt tatt ikke veldig mye en deltidsansatt på førstelinja får gjort om kunden for eksempel ønsker refundering eller lignende utenom det vanlige.

Det er ikke verre for kunden enn å sende en e-post eller ringe opp igjen og snakke med en annen konsulent, og for å være helt ærlig får jeg ikke nok betalt for å bry meg utover det.