View Single Post
Føler jeg bare må lufte litt her nå, for nå koker det i huet gitt. Ts du tjener for lite og ønsker heller å slutte i deltidsjobben for å få penger fra NAV? Hallo? Du har ikke engang forsøkt å få få flere timer der du alt er ansatt, du bare antar at du ikke vil få flere timer. Du jobber annenhver helg og skulle dermed ha plenty med tid og anledning til å dra rundt å jakte på ny jobb.

Beklager å fremstå som moralens vokter her, men du ønsker altså hjelp til å finne en måte å få penger fra staten uten at du jobber? Det er slike som deg som gjør at Norge gradvis vil måtte bygge ned og levere dårligere sosiale goder i dette landet. Dere undergraver systemet, friske mennesker som forsøker å svindle til seg penger uten grunn. Jeg blir rett ut skikkelig kokforbanna når jeg leser denne tråden.

Nav er ikke der for at den som måtte ønske det skal ha et friår. NAV er fallskjermen og livslinjen den dagen ting rakner. Den dagen arbeidsgiver går konkurs, du blir kronisk syk og ute av stand til å jobbe og tjene egne penger, eller på annen måte blir av de som i en periode vil trenge hjelp til livsopphold.

NAV støtte eller ei? Det er ikke noe du skal sitte å fintenke på. Såfremt du ikke er syk og har lyter eller ikke er istand til å skaffe lønnet arbeid så skal du tjene dine egne penger. OG slik skal du bidra til å bygge opp samfunnet fremfor å dra oss baklengs ned i dritten. Velferd det er vårt felles ansvar. Mitt og DITT.
Sist endret av frtoretang; 17. desember 2017 kl. 11:10.