View Single Post
Tror ikke du helt skjønner hva vi mener med begrepet chargeback.
Vis hele sitatet...
Beklaker hvis du får dette inntrykket, jeg hadde min første kontakt med "chargeback" i 1988 i forbindelse med leiebil i spania.
Alle kreditkort selskaper jeg har vært i kontakt med opp gjennom årene har forventet att jeg (kunden) har forsøkt å løse tvisten på egenhånd før det skrives en klage til kortutsteder.
Selfølgelig må du fylle ut en klagerapport og sikkert også lyve litt
Vis hele sitatet...
Å lyve til kortutsteder er ikke lurt, du kan risikere å bli svartelisted hos kortutstedere. Du må ikke tro at ting skjer automatisk uten at betalingsmottaker kan komme med innsigelser. Min siste sak tok nesten 6 måneder, for å få tilbake snaut kr 9000,-
Jeg har selv drevet med online salg og har alltid bestrebet å kunne dokumentere alle salg, skriftlig. Så lenge selger ikke bryter loven, og har godt system på sin dokumentasjon, er det små muligheter for en kunde å få pengene tilbake.

Back on topic;
Greia er at jeg vil ha en enkel måte for mine kunder å betale meg på, uten at de får greie på hvem jeg egentlig er. Jeg benytter falskt navn på alt hittil, også falsk e-post og hemmelig mobilnummer. Men dette er jo til liten hjelp dersom identiteten min avsløres ved betaling.
Vis hele sitatet...
Etter å ha sjekket i en fart, det er ingenting i Paypals brukervilkår som forbyr deg å utforme en brukerprofil som du vil. Heller ikke noe system for å sjekke din identitet.
Bruk ditt falske navn/e-post og skaff deg ett kontantkort med hemmelig nummer. Bruk denne infoen til en Paypal konto. Du trenger IKKE å knytte den til en bankkonto da du lager en annen Paypal konto (med dine egne data) som du sender pengene til.
Den kontoen du setter opp for "internet buissniss" bør benytte "Seller protection" og "Buyer protection", da blir begge til en viss grad beskyttet mot svindlere. Du betaler ett lite gebyr til Paypal for denne beskyttelsen.
Sett opp PaypalMe på kontoen, da får du en link som dine kunder kan betale inn på, se eksempel her.
Som du ser her står det ikke noe navn her, ikke mitt hvertfall. Men navnet på kontoen kommer ofc (I dette tilfellet er Snurre fornavn og Sprett etternavn på kontoen)
Jeg sendte en krone til Snurre, og tilbake, på kvitteringene står Snurre Sprett som mottaker/sender. Mere anonym en dette får det ikke blitt skulle jeg tro