View Single Post
Spør du meg er dette valgene du har for å løse problemet:
- Det som jeg synes er ekstra interesant med denne saken er at nettverkskortet ditt virker ikke til å være helt defekt, bare nesten. Bare sørg for at du har forsøkt å laste ned chipset oppdateringer til nettverkskortet ditt før du prøver andre ting (https://support.lenovo.com/no/en/).

Har du noen gang hatt den på service eller fått noen venner til å åpne den? F.eks. hvis du har byttet til SSD? Det kan jo også hende at selve antennekabelen har blitt løsnet fra nettverkskortet og bare ligger og lener seg oppå kontakten til nettverkskortet. Er dette tilfellet gir det en forståelig grunn for at du får lastet ned ting, men at det går så tregt (i dette tilfellet vil du også merke at du mottar dårlig nettverkssignaler). Sjekk siden og bla deg ned til nettverkskortet for å se hvordan det skal være og hvordan det ser ut under lokket: http://laptopmedia.com/highlights/in...grade-options/

- Det simpleste er å anskaffe seg en ekstern nettverks adapter som du setter inn i USB porten til enhver tid når du skal ha tilgang til internett. Du trenger ikke å gå for noe fancy noe ved mindre du selv ønsker å ha det beste av det beste, men så lenge det gir støtte for 2,4GHz og 5GHz burde dette løse problemet ditt.

Vet et kjapt søk fant jeg denne på komplett til kr 179. Maks hastighet ved tilkobling på 2,4GHz vil kunne gi deg ca. 18MB/s, mens på 5GHz vil den gi deg ca. 54MB/s. Ta hensyn til at dette bare er et billig forslag som gjør jobben.

- Hvis du vil fikse problemet uten å måtte ta hensyn til en ekstern USB adapter plugget inn til enhver tid, så anbefaler jeg å bytte selve nettverkskortet. Hvis du oppgir hvilken modell nummer PCen din er kan vi fort finne ut av hvilket nettverkskort som passer din PC. Dette er ikke et helt uvanlig problem med at et nettverkskort slutter å fungere, men dog. litt spesielt mtp. at den fungerer til en vis grad. Selv har jeg bestilt nettverkskort flere ganger via Ebay for en rimelig penge. Ulempen er at man må vente litt før den kommer til Norge.

Når det gjelder situasjonen hjemme hos deg, så er det å ha en betong vegg i mellom etasjene ikke særlig bra, men hva kan man gjøre. Det som er greit å ha i bakhodet hvis du en gang kommer opp og ser denne routeren, sjekk at minst 1 antenne peker vannrett. Ettersom en antenne sender ut signalene til hver side av seg og ikke fra spissen av (som mange tror), er det greit å forsikre seg at signalene blir rettet mot underetasjen der du bor. Du kan også bruke en annen enhet, som f.eks. din telefon til å sjekke forbindelsen og hvor mye du får i nedlastning. Har du en Android anbefaler jeg "Wifi Analyzer" slik at du kan gå rundt i etasjen din og sjekke hvor signalet er best og verst.
Sist endret av random69572; 19. november 2017 kl. 11:07. Grunn: Måtte tilføye en setning for å klargjøre punkt 1 litt mer.