View Single Post
Hei, har nå tatt meg vann over hode og håper jeg kan få mye assistanse.

Har gammel løsning (HET + P2812, som ikke skal ha IGMP, multicast?) og sitter på en 100 Mbit node (venter på å bli oppdatert til Gigabit node og eventuelt ny TV løsning på sikt).

Kjøpt en Mikrotik RB3011 som jeg kobler med ethernet mot HET mediakonverter (har fiber men venter til jeg fått alt å virke).

Har følgt @atg sin guide for nye TV løsningen og har noen spørsmål da jeg ikke skjønner mer enn 30 % :-(

Internett virker MEN:
1. Får ikke skrevet inn følgende linje i Winbox terminal: "/interface bridge set bridge1 igmp-snooping=yes", dette fra side 13 i guiden. Får til svar: "no such item".
2. TV Portalen virker ikke så får kun inn noen NRK kanaler.
Her har jeg en utfodring i tillegg, jeg kjører en sånn Zyxel powerline adapter til TV dekoder som ikke takkler trunk og jeg tenker jeg har trunket IPTV og Internet ettersom det i guiden sies at man får IPTV og internet på alle porter.
Her kunne jeg godt tenkt meg kun ha IPTV på to ethernet porter i routern og ikke alle, dette løser nok problemet.
Har fått det til å virke med en annen router tidligere så alt utstyr uten Mikrotik routern har vært i bruk virkandes.

Så da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg videre, takker på forhånd!
Sist endret av Shen; 30. september 2017 kl. 01:11.