View Single Post
Bummie
Bummie's Avatar
Trådstarter
22
Sitat av NAPse Vis innlegg
Kult prosjekt!
Hva er planen videre? Sånn for min del ser jeg ikke noen nytteverdi med dette. Det er kanskje bare jeg som er dum ikke helt skjønner greia.

Jeg husker jeg ønsket meg en app el. som kunne vekke meg rett før stasjonen jeg skulle av på, den tiden jeg reiste fra den ene enden av byen til den andre. Kanskje det hadde vært noe?
Vis hele sitatet...
Takk! Bruksområdet for min egen del er å finne ut hvor bussen befinner seg. Ofte den er forsinket på samme stoppet jeg venter ved etter jobb, så vil jeg vite om bussen er ved helt borte ved stopp x eller om den er på vei hit som neste stopp. Takk for forslag, usikker på hvor godt en vekkeapp i nettleseren vil fungere. Ser for meg at om mobilen låser seg så vil den drepe appen for å spare strøm, og dermed ingen vekking. Kan skrive det ned til senere

Sitat av Pope Vis innlegg
Artig prosjekt! Lite brukervennlig å måtte bruke to fingre for å flytte rundt på kartet imo. (Iphone)
Spennende å se hvor dette bærer!
Vis hele sitatet...
Takk! Tror jeg forstår hva du mener. Låser google maps seg, fader grått og spør om to fingre for å bevege? Det er ikke slik den skal oppføre seg, men har ingen mulighet for å teste iPhone/Safari. Tror jeg har funnet en løsning på det, laster opp senere i dag. Hadde vært fint om du ville teste igjen på nytt og gi tilbakemelding! Mange takk for at du peker det ut, ellers ville jeg ikke blitt klar over feilen!

Sitat av feddiriko Vis innlegg
Spør jeg kanskje mye her men.. Finne ut hastigheten på bussene til enhvertid og sammenligne dette med lovlig fartsgrense på stedet. Swnde en twittermelding eller noe hver gang de kjører for fort.
Vis hele sitatet...
Alt av bevegelse og hastighet er bare gjennomsnitt basert på sanntiden (tidspunkt bussen skal være på et stoppested), så dette blir ikke mulig før ruter oppgraderer til et gps-sporingssystem. Dog er det en artig tanke, har et annet eldre app-prosjekt hvor jeg henter hastigheten med gps og sjekker med fartsgrensen. Deretter melder den fra om fartsgrensen overstiges og antall prikker/bot dette medfører.
Takk for innspill, setter pris på det!

Sitat av Pope Vis innlegg
Artig prosjekt! Lite brukervennlig å måtte bruke to fingre for å flytte rundt på kartet imo. (Iphone)
Spennende å se hvor dette bærer!
Vis hele sitatet...
Har lastet opp en fiks nå, usikker om det fungerer. Gjerne gi tilbakemelding de som har opplevd problemet.

Sitat av anonym_bruker Vis innlegg
Kult prosjekt! Kudos!
Det som hadde vært kjekt, var om man også kunne få listen over stoppesteder for den ruten man velger.
Dette er noe av det jeg savner mest med ruter sin app, at det er tuklete å få oversikt over alle stoppestedene.
(Og aller helst om man kunne få plottet disse stoppestedene på kartet!!!)
Vis hele sitatet...
Har nå pushet en rask update som legger til stoppestedene for valgte linje. Skal tweake det mer etterhvert. Spesiell måte du kunne tenke deg å se stoppene på?
Sist endret av Bummie; 22. september 2017 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.