View Single Post
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Jeg er litt interessert i å høre hva du fant ut som gjør Finn betalingsgaranti såpass 'ubrukelig' at du ikke stoler på den? Si at TS brukte betalingsgarantien - ventet på at varen skulle dukke opp, noe den aldri gjør. Da kan TS ganske enkelt trekke tilbake pengene med begrunnelse at varen ikke dukket opp. Hvor vidt "selger" (eller i dette tilfellet, svindler) skaper en tvist her så vil pengene uansett ikke ende opp hos svindleren, men heller forsinke tilbakebetalingen til kjøper med noen dager.
Vis hele sitatet...
Si at han skulle blitt svindlet og betalingsgarantien ble brukt. Da hadde selger hatt litt mer fornuft enn å ikke sendt avgårde noenting, men sendt en ganske så tom eske (vet av tilfelle hvor dette har skjedd). Hva skjer i tvisten da? Selger beviser at pakken er sendt og hentet ut, samt legger ved kvittering for produktet. Men TS står jo tross alt bedre stilt slik det er i dag, at han ikke mottok noen pakke i det hele tatt. En står sterkere stilt hvis en blir svindlet uten betalingsgarantien spør du meg.

Kan ikke du heller fortelle meg hva som er så genialt med betaligsgarantien, utenom at de holder tilbake pengene til det har ordnet seg?