View Single Post
Sitat av mroek Vis innlegg

Når du sier det blir problemer om du skal spille og at nettet samtidig blir belastet med f.eks Youtube, da antar jeg det er du selv som står for begge deler? Eller mener du at så snart noen andre bruker nettet (f.eks en kablet klient), så får du problemer?
Vis hele sitatet...
Nei, er 3 andre som også bruker nettet, alle trådløst. Derfor er nettet ubrukelig for spilling så og si 20 timer i døgnet. For å teste kablet må jeg kjøpe kabel, noe som jeg gjerne ville gjort hvis jeg visste at det funket. Er bare noe i hodet mitt som sier at det ikke vil løse problemet.

Har konstant 100% signal der jeg sitter, som sagt sitter basically oppå ruteren. Har gjort en del google søk og det har vært lignende situasjoner hvor kabling ikke har funket. Disse situasjonene har dog vært annerledes med at hastigheten er mye dårligere osv.

Det er ingen der jeg bor som bruker nettet hardt, kun til browsing/streaming. Håpet var at noen her har vært i samme situasjonen og testet med kabel.

Må si det er ganske sjokkerende for meg at når jeg sitter 2.5 meter unna ruteren, alene hjemme, så får jeg konstant høy ping ved å se en 1080p youtube video. Kan det da virkelig være det trådløse signalet som er problemet? Altibox opplegget kan jo ikke være så dårlig at "best case scenario" er ubrukelig?

Skulle tro at hvis det ikke funket skikkelig i mitt tilfelle, så funker det ikke skikkelig i noen tilfeller. Men det kan da umulig stemme
Sist endret av leaggm; 2. september 2017 kl. 15:35.