View Single Post
Det er veldig frustrerende at politiet henlegger slike svindelsaker. For en tid tilbake så kjøpte jeg en relativt kostbar gitar på finn. Pga pris så krevde jeg personlig overlevering og betaling etter inspeksjon. Selger sa dette var ok og vi møttes. Gitaren virket fin den. Uten synelige skader etc med "korrekt" serienummer som vist på bildene og som jeg hadde sjekket i forkant. Alt virket ok og jeg betalte for gitaren.

Etter en uke eller to så merket jeg at noe ikke var som det skulle. Og etter mye søking på nett etc så viser det seg at det var en fake gitar med fake hals og logo etc. Og body og pick ups fra billigserien til merket. Anmeldte og før uken var omme så kom brev om henleggelse. Forsøkte å få finn til anmelde men de endte etter masse eposter fra meg kun med å stenge kontoen til svindleren.

Er egentlig merkelig at ikke finn.no kjører en mer konsekvent linje og anmelder på egenhånd i slike saker, samt legger press på politi til å ikke henlegge. Vet om så mange som har gått 5 på ved handel fra finn at det må jo gjøre noe med troverdigheten til finn til sist?