View Single Post
Trådstarter
91
Sitat av opus221014 Vis innlegg
Hvis de har satt deg på tvang så er du på tvang. Da går du ikke over til vanlige piller igjen. Da får du depot en gang i måneden og de tar blodprøver for å sjekke konsentrasjonen. Det er ikke sånn at det etter et tvansvedtak leverer deg noen piller som du kan vurdere om du skal ta selv. Du finner veldig fort ut at rutene er uknuselige, så det blir bare for dumt. Er du intelligent nok til å skrive er du intelligent nok til det også.
Det er ikke sånn at du kan gå fram og tilbake på dette med tabletter og "injeksjoner" slik du skriver, som om dette var et kaos. Har du først vist at du ikke tar en medisin i pilleform, så overfører de deg på tvang. Da får du en injeksjon som varer i 30 dager. Da kan ikke du begynne å ta piller igjen. 2,5 måned er ingenting i psykiatri tid.
Dette er bullshit.

Det er heller ikke sånn at de bruker belteseng til å sette injeksjon.
Vis hele sitatet...
Vet av disse langtidsvirkende medisinene, men jeg tok pillene etter de første dagene med beltelegging og injeksjoner. Greia er at jeg de første dagene motsatte meg, før jeg så ga opp. Prøvde fortsatt å argumentere meg ut, noe som ikke funket. Begynte så å lure meg unna medisiner ved å gjemme de under tunga. Som jeg så sa til personale en helg, slapp da å ta medisiner den helga siden jeg nektet. På søndagskvelden kom vaktlegen, og hun sa jeg måtte ta de, eller få injeksjoner. Var her jeg ga opp å argumentere meg ut. De begynte så også å ta blodprøver for å sjekke om jeg tok medisinene mine.

Beltelegging var pga jeg prøvde å stikke av eller var utagerende. Og fikk da først tilbydd medisiner i pilleform, som jeg nektet å ta, utenom en halv valium. Da jeg drev og styrte i senga, og truet med å bite av meg fingrene i et forsøk på å slippe løs, var det som om jeg fikk injeksjonen for å bli satt ut. For å roe meg ned/få meg til å sove.

2,5 mnd var mer en nok for min del, siden jeg trossalt landet fra manien i løpet av innleggelsen. Jeg skjønte at jeg måtte gi inntrykk av at jeg skulle fortsette på medisiner etter at jeg kom ut også, så var samarbeidsvillig og utløste resepten på apoteket, men tok ikke medisiner. Sa til behandleren min etter noen uker at jeg hadde sluttet på medisinene.