View Single Post
Sitat av loophole Vis innlegg
Hei.

Ble i sommer tvangsinnlagt på grunn av sterk mani (og litt psykotisk). Jeg var på den tiden helt på topp, og den manien min ble nok utløst av en veldig intens LSD tur. LSD turen var som en slags gjenfødsel for min del, som om jeg gikk fra å være et barn til å bli voksen eller noe slikt.

Jeg ble da veldig manisk, jeg var i hvert fall helt i 100, med masser av idé'er hele tiden. Følte meg nesten som en slags kunstner, og var det jeg ville vie livet mitt til. Jeg hadde det som sagt veldig bra, men gjorde en del rart ser jeg jo selv.

Jeg ble i hvert fall overtalt/lurt til å dra til lege som viste meg til psykatrisk sykehus (burde jo selvfølgelig aldri dratt hit, men trodde aldri det skulle ende som det gjorde). De to første dagene var jeg på frivillig innleggelse, men da jeg etter to dager ville komme meg ut, fikk jeg ikke dette.

Jeg prøvde så å rømme med å knuse et vindu (vinduene var ganske så uknuselig), noe som endte med at jeg reimlagt og etterhvert tvangsmedisinert med injeksjoner. Synes dette var helt forjævlig. Særlig tvangsmedisineringen, siden det føltes ut som om jeg ble kjemisk lobotomert. I fire dager lå jeg store deler av tiden i reimer, og ble tvangsmedisinert med injeksjoner som slo meg helt ut.

Etter dette tok jeg pillene frivillig, men jeg husker nesten ikke noe av denne tiden, for jeg var kraftig medisinert. Synes de anti-psykotiske medisinene jeg fikk var de aller verste, og gjorde meg til en zombie.

Tok meg 2,5 mnd å komme meg ut, etter at jeg etterhvert fant ut at den eneste måten var å godta "behandlingen".

Nå i ettertid av tvangsinnleggelsen har jeg følt meg rimelig shit, og tror jeg egentlig er ganske traumatisert av hele episoden. Synes det er så jævlig fucked up at det går ann å bli tvangsinnlagt selv om man ikke har brutt lover eller vært truende. Jeg var ikke tvangsinnlagt på grunn lag av fare for eget eller andres liv, men på behandlingsgrunnlag; at de ser på tvangsinnleggelse som nødvendig for å forbedre min tilstand (78% av tvangsinnlagte er det på behandlingsgrunnlag). Men nå var jo problemet for min del, at jeg hadde det jævlig bra før jeg ble tvangsinnlagt, og sett tilbake på mine 1,5 uker som manisk ute i det fri, så har jeg egentlig ingen negative opplevelser.

Sluttet på medsinene så fort jeg kom ut, og vet jo ikke helt om det er det smarteste sånn sett. Og må si jeg egentlig følte meg verre ganske fort. Men nå er jeg skeptisk til medisiner, og likte veldig dårlig å bli tvangsmedisinert, noe som nok ikke hjelper på min skepsis.

Av medisiner jeg har fått er følgende:

Zopiclone
Zyprexa
Stesolid
Melatonin
Vival
Nozinan
Levomepromazin mixt
Cisordinol Acutard, zuklopentixol
Diazepam
Ordieil Retard (Valproat)

Nå vet jeg ikke sånn veldig mye om disse medisinene, så hadde jo vært artig om noen vet litt om dem, og hva 2,5 måneders forbruk kan ha å si når man slutter.
Vis hele sitatet...
Dette er bullshit.
Det er ingen som har blitt tvangsmedisinert og tvangsinnlagt som er ute av psykiatrien i løpet av 2,5 måneder. Dersom de har fattet et tvansvedtak om medisinering tar det minst 2 år før de tillater deg å prøve å gå av medisiner. og manisk i 1,5 uke?
Dette er bare kødd. Og en injeksjon av en medisin varer i 30 dager. det er ikke sånn at man får flere injeksjoner per dag. De begynner ikke med masse medisiner samtidig, de begynner gjerne med en får å se effekten. Dersom de har begynt med injekson går de ikke tilbake til piller. Det er også usansynelig at du skulle begynne å prøve å knuse de harde rutene. det hender at rømningsforsøk forekommer men ikke på låste ruter. Dette må ha vært en attention-seeker eller noe, men sant er det ikke.