View Single Post
Sitat av lordpizza Vis innlegg
Ingen andre som bruker Ubiquiti Edgerouter her altså?
Vis hele sitatet...
Det kan nok tenkes, men jeg scollet litt bakover, og ser at du nesten kom i mål med gammel TV-løsning. Jeg har som nevnt eksperimentert med det samme selv, og hadde samme utfordring som deg, nemlig at portalen ikke ville laste (men lokale kanaler fungerte).

Etter mye frem og tilbake fant jeg løsningen som fikset det for meg, og det var å sørge for en statisk rute til 109.247.117.0/24 over VLAN 101 (i mitt tilfelle betød det TV-porten på FMG).

Jeg kan ikke love at det er ditt problem, og heller ikke at det er riktig (sub)nett for deg. Det du eventuelt kan gjøre er å sniffe på dekodertrafikken og se etter UDP-trafikk fra dekoderen mot port 1600. Min dekoder forsøkte både 109.247.117.10 og 109.247.117.11 (derfor tok jeg bare hele 24-subnettet med i ruten), men uten den statiske ruten så gikk de pakkene ut på internett i stedet. Og selv om serveren lar seg pinge fra internett, så svarer den ikke på trafikken fra dekoderen. Den må komme inn over VLAN 101 for at serveren skal svare. Tror jeg, i hvert fall.